حجت الاسلام والمسلمین دلاوری گفت: بزرگداشت شعائر الهی از نشانه‌های تقواست بنابراین از وظایف مهم مسئولین و مردم پاسداشت رشادت های رزمندگان دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی دلاوری، امام جمعه رستاق به مناسبت پیش رو بودن هفته دفاع مقدس، با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهداء به ویژه شهداء هشت سال دفاع مقدس گفت: حفظ و بزرگداشت شعائر الهی از نشانه‌های تقواست بنابراین از وظایف مهم مسئولین و مردم پاسداشت رشادت و بصیرت رزمندگان دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان است.

او خطاب به مسئولین افزود: بهترین راه پاسداشت خون پاک شهداء و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، خدمت صادقانه و خالصانه و بی منت مسئولین به ولی نعمتان جامعه یعنی مردم ولایتمدار و شهید پرور است و مسئولین بی دغدغه باید بدانند مدیون خون شهدا هستند.

امام جمعه رستاق اظهار داشت: دوری از تجملات و اشرافی گری مسئولین، یعنی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، یعنی پاسداشت خون شهداء و هشت سال دفاع مقدس، اینکه رئیس جمهور محترم در مراسم بدرقه فرش قرمز را از زیر پای خود جمع می کند یک نوع انتقال فرهنگ دفاع مقدس است و جای تشکر و قدردانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دلاوری به بازگشایی مدارس اشاره کرد و ادامه داد: هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی گیرد و امید است مسئولین آموزش و پرورش با مدیریت دقیق و صحیح با توجه به مسئله کرونا شرایط مناسبت برای حضور دانش آموزان در مدارس را فراهم کنند و والدین محترم دانش آموزان نیز با همکاری با مدیران و معلمان عزیز در بازگشایی مدارس سهیم باشند.

او به تفسیر آیاتی از سوره مبارکه انشقاق پرداخت و گفت: خداوند در آیه ۶ از سوره مبارکه انشقاق می فرماید: «يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ».

خطیب نماز جمعه رستاق ادامه داد: سه مطلب در این آیه شریفه به چشم می خورد یکی اینکه دنیا محل رنج و سختی است. دوم آنکه ما همه در این دنیا مسافری هستیم که باید از دنیا به سوی سرای آخرت برویم و سوم هم بحث ملاقات با پروردگار در روز قیامت است.

انتهای پیام/ غ

برچسب ها: دفاع مقدس ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.