مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: ۲۳ کلاس درس در قالب ۵ واحد آموزشی _ تربیتی با مشارکت خیرین مدرسه ساز، در آستانه شروع سال تحصیلی، افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، امیر غفوری نژاد مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در مراسم افتتاح ۲۳ کلاس درس در شهرستان ازنا با بیان اینکه خوشبختانه سرانه فضا‌های آموزشی ازنا به واسطه خیرین مدرسه‌ساز، نسبت به میانگین استان و حتی کشور، وضعیت مطلوب و قابل قبولی دارد، اظهار کرد: این درحالیست که سرانه فضای آموزشی شهرستان با وضعیت استاندار فاصله زیادی دارد که با تلاش‌های شبانه‌روزی نوسازی مدارس و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز، امیدواریم روز به روز به نقطه مطلوب، نزدیکتر شویم.

او ادامه داد: در سال گذشته و امسال پویش‌هایی را برای جذب حداکثری خیرین راه‌اندازی شد که تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان و فرهنگیان در این پویش‌ها شرکت کردند که برکات زیادی را باخود به‌همراه داشت، برای نمونه می‌توان به ساخت مدرسه یک کلاسه روستای نوروز آباد ازنا اشاره کرد که در راستای پویش «من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من» کار ساخت آن آغاز شده است.

در قالب پویش از غدیر تا ظهور ۱۱ پروژه در دست احداث است

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان بیان کرد: در راستای پویش از غدیر تا ظهور، ۱۱ پروژه در استان در دست ساخت قرار گرفت که مهرماه امسال هفت کلاس درس از این میزان به بهره‌برداری خواهند رسید.

غفوری در توضیح افتتاح مدارس امروز شهرستان ازنا گفت: امروز ۲۳ کلاس درس در قالب ۵ واحد آموزشی با زیربنای کلی ۲۵۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ساخت همه آن‌ها با مشارکت خیرین مدرسه ساز بوده است.

او با تشکر از مهندس هاشمیان و دکتر قندی در ساخت مدرسه ۹ کلاسه امام علی (ع)، گفت: برای ساخت این واحد آموزشی با زیربنای ۱۶۰۰ متر مربع، اعتباری بالغ بر ۶.۲ میلیون تومان هزینه شده است.

سرمایه‌گذاری در امر مدرسه‌سازی موجب تحول جامعه می‌شود

در ادامه این مراسم، سرپرست آموزش و پرورش ضمن قدردانی از کار بزرگ خیرین مدرسه ساز در رفع کمبود‌های فضا‌های آموزشی، افزود: آموزش و پرورش از جمله نهاد‌هایی محسوب می‌شود که نیازمند توجه و رسیدگی است و سرمایه‌گذاری در این وادی موجب تحول جامعه می‌شود.

سید عیسی سهرابی یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان در آموزش و پرورش لرستان هزینه شده است، اما به سبب ماهیت این نهاد، عمق کار و گستردگی جامعه هدف، عملکرد آن، آنگونه که شایسته و بایسته است، محسوس و قابل لمس نیست.

ثمره کار خیرین علاوه بر اجر دنیوی موجب رشد و اعتلای جامعه در همه ابعاد می‌شود

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور همه خیرین مدرسه‌ساز در عمران و آبادانی فضا‌های آموزشی، گفت: ثمره کار خیرین علاوه بر اجر دنیوی موجب رشد و اعتلای جامعه در همه ابعاد می‌شود و ساخت مدارس با کیفیت مثل مدارسی که امروز شاهد افتتاح آن‌ها هستیم، خوشبختانه موجب سرافرازی ما شده و در شان دانش آموزان منطقه است.

رضوی افزود: خبر‌های خوب افتتاح‌های مدارس در مهرماه امسال موجب شادی و مسرت همه ما شده است و به نوبه خود از همه کارکنان نوسازی مدارس و دست‌اندرکاران ساخت پروژه‌ها قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.