دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: ورودی پرونده‌های قضایی نواحی مجری طرح ساماندهی ارجاع شکواییه در مشهد طی سال جاری حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: تحول در نحوه رسیدگی پرونده‌ها و تسهیل دادخوهی شهروندان از جمله راهکار‌های کاهش ورودی پرونده‌هاست، در این راستا در دادسرا‌های عمومی و انقلاب مشهد طرحی با عنوان ساماندهی ارجاع شکواییه در چند ناحیه اجرا شد که منجر به کاهش پرونده‌های ورودی شد و اتفاقی ارزشمند بود.

او افزود: با توجه به اجرای سیاست‌های تحولی در قوه قضاییه شاهد حرکت ارزشمندی هستیم که البته برای دستیابی به اهداف متعالی در این حرکت تحولی، نیازمند بستر‌ها و ضرورت‌هایی مانند اصلاح ساختار و تشکیلات دادسرا برای ارائه خدمت رسانی هرچه مطلوبتر به شهروندان هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ادامه داد: همه اقدامات باید به تسهیل ارائه خدمات به مراجعان منجر شود که این نکته در جلسات مختلف به دادیاران، بازپرسان و مدیران مجموعه دادسرا‌های استان یادآوری شده و مورد تأکید قرار گرفته است.

درودی بیان کرد: توجه جدی‌تر به پیشگیری از وقوع جرایم از دیگر الزامات پیش روی دادسرای عمومی و انقلاب است، توجه به مقوله پیشگیری سرمایه گذاری ارزشمندی است که اثرات طولانی مدت دارد و در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی به ویژه از سوی رسانه‌ها هستیم و بر همین اساس اقدامات خوبی در حوزه فضای مجازی و نیز در بخش اراضی ملی، منابع طبیعی و مناطق حاشیه شهر به انجام رسیده است.

او با تاکید بر توجه جدی به موضوع زندان و زندانیان تصریح کرد: این موضوع نیز سرلوحه اقدامات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی قرار گرفته است، توجه جدی‌تر به زندان و زندانیان و به تبع آن خانواده زندانیان می‌تواند در راستای تحول دستگاه قضایی بسیار مؤثر باشد و در این راستا مجموعه نظارت بر زندان این دادسرا اقدامات بسیار خوبی در زمینه اعطای مرخصی به زندانیان، آزادی زندانیان و سایر حمایت‌های قانونی انجام داده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.