معاون فرماندار چاراویماق گفت:با توجه به شروع مطالعه ۲۵ هزار روستای کشور در قالب برنامه ششم توسعه، توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۴۸ روستای شهرستان بررسی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علی تقوی معاون فرماندار چاراویماق  گفت: مطالعه ۲۵ هزار روستای کشور در قالب برنامه ششم توسعه، توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان کارفرما، جهاد کشاورزی به عنوان مجری و دانشگاه تبریز به عنوان نهاد مطالعه کننده و مجری انجام می‌شود.

اوافزود:هدف از مطالعه و اجرای این طرح بهره گیری از ظرفیت‌های موجود روستاها، اشتغال جوانان و روستائیان به جهت جلوگیری از مهاجرت و توانمند سازی و توسعه اقتصادی روستا‌ها و همچنین تخصیص اعتبار و تسهیلات اشتغالزایی روستایی می‌باشد.

اوگفت: هفته گذشته جلسه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستا‌های شهرستان نیز در این راستا با حضور دکتر کریم زاده و دکتر حیدری از اساتید دانشگاه تبریز و برخی روسای ادارات در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

معاون فرماندار چاراویماق بیان کرد: وجود جمعیت بالایی روستایی در چاراویماق می‌تواند در اجرای این طرح تاثیرگذار باشد و امیدواریم مطالعات طرح انجام و شاهد اجرای آن بزودی باشیم.

شهرستان چاراویماق با حدود ۳۲ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است و به دلیل داشتن جمعیت روستایی بیش از ۲۲ هزار نفری، از قطب‌های کشاورزی و صنایع دستی استان محسوب می‌شود؛ در این راستا بنیاد مستضعفان چند سالی است که با هدف محرویت زدایی و شناساندن پتاسیل‌های شهرستان در چاراویماق حضور پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.