رییس مجلس شورای اسلامی در سرخ رود گفت: نابرابری‌هایی که در استفاده از اموال و اقتصاد کشور وجود دارد کنترل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای سرخ رود شهرستان محمودآباد، با بیان اینکه حفظ ارزش پولی کشور برای مسئولان کشور از نان شب باید واجب‌تر باشد، گفت: نابرابری‌هایی در استفاده از اموال و اقتصاد کشور وجود دارد که نمایندگان مجلس متفق القول هستند با تصویب قوانین آن را کنترل کنند.

او افزود: یک بخش از این نابرابری‌ها مربوط به یارانه‌هایی است که در حوزه انرژی و نهاده‌های دامی داده می‌شود که عادلانه نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناترازی برخی افراد با برخی دیگر در جامعه قابل قبول نیست، بر لزوم پیوست عدالت در قوانین تاکید کرد و گفت: برخی‌ها فاصله ۲۳ برابری مصرف با مردم عادی دارند که زیبنده  نظام جمهوری اسلامی نیست.

قالیباف گفت: همه نمایندگان مجلس یکپارچه و متعهد هستند که در مجلس یازدهم نماینده همه مردم ایران باشند و از طرف مردم علیه نظام ناکارآمدی که وجود دارد نظارت و آن را کارآمد کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارنامه برخی مدیران در حوزه اداره کشور قابل قبول نیست، افزود: مشکلات کشور ناشی از کمبود مادی نیست بلکه اشکال اصلی نداشتن مدیران شجاع، قوی و بادرایت، ضعف مدیریتی و ناکارآمدی اشباع شده است.

او گفت: نظام ایران از همان ابتدا با توطئه‌های فراوانی مانند جنگ، تحریم، ترور روبرو شد اما با تکیه بر توان داخلی با قدرت ایستاد و قدرت‌های بزرگ را به چالش کشید.

قالیباف با بیان اینکه با برگزاری انتخابات اخیر هر سه قوه هماهنگ شده اند، گفت: هماهنگی و همفکر بودن لازم هست، اما کافی نیست، چونکه هماهنگی که منجر به هم افزایی نشود و مردم اثرش را در حل مشکلاتشان نبینید هیچ خاصیتی ندارد.


رفع موانع حضور مردم در عرصه ها اولویت مسئولان

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قانونگذاری باید بگونه‌ای انجام شود که موانع را از سر راه حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی بردارد.

قالیباف با بیان اینکه تا زمانی که اقتصاد دولتی باشد ناکارامدی هست و فرقی ندارد چه دولت و مجلسی در راس باشد، یکی از مشکلات جدی را اشتغال دانست و گفت: خود تحریم‌های داخلی در کشور و کاغذ بازی های اداری بییشتر از تحریم‌های خارجی اثر گذاشته است.

او افزود: حدود ۳۰ درصد جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال بیکار اما خلاق هستند و چرخه‌های ناکارآمد اداری مانع فعالیت آن‌ها می‌شود که این موانع باید برداشت شود.

قالیباف با بیان اینکه سیستم اداری باید تسهیل گر باشد اما متاسفانه مانع ایجاد می‌کند، گفت: بنا نیست تولید کنندگان به دنبال دریافت مجوز‌ها سال‌ها سرگردان شوند بلکه با راه اندازی سامانه ای که مجلس راه اندازی آن را تصویب کرده است به سرعت می‌توانند مجوز‌ها را دریافت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:نمایندگان مجلس برای حمایت از اشتغال جوانان و تسهیل در ایجاد واحد‌های تولیدی، با تصویب طرح ویژه‌ای تا یک ماه آینده روند صدور مجوز‌های سرمایه گذاری را به کمتر از یک هفته کاهش خواهند داد.


گذشته چراغ راه آینده باید باشد

رییس مجلس شورای اسلامی امنیت و همه فرصت‌های مادی و معنوی را مدیون خون شهدا دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران دوران دفاع مقدس را با بهترین شرایط پشت سر گذاشت و مسئولان بهتر است تجربه‌های گذشته را چراغ راه آینده قرار داد.

قالیباف گفت: برخی‌ها می‌گویند بعد از آزادسازی خرمشهر باید جنگ تمام می‌شد اما این تعبیر نادرستی است چرا که در آن دوران حتی بخش‌هایی از خاک کشور اشغال شده بود.

او با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس حتی سیم خاردار و سلاح‌های کوچک برای جنگ پیدا نمی‌شد و بسیجیان با برنو و ام یک می‌جنگیدند، ادامه داد: وقتی سایه تفکر بنی صدری از جبهه برداشته شد و امام راحل فرماندهی جنگ را به عهده گرفتند و فرصت را برای جوانان باز کرد ، اولین شکست را در آبادان به دشمن تحمیل کردیم و سپسس خرمشهر آزاد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:مردم وقتی بر مبنای سنت‌های الهی حرکت کردند در مدیریت جنگ به جایی رسیدند که بعد از گذشت چندین سال پایه توانمندی‌های امروز در بخش‌های صنعتی و نظامی را شکل داده است.

قالیباف افزود: باور به توان داخلی و تکیه به مردم سبب موفقیت‌های چشمگیری در توسعه کشور شد بگونه‌ای که ایران اکنون در حوزه صنایع نظامی با کشور‌های پیشرفته دنیا رقابت می‌کند.

او نادیده گرفتن این مولفه‌ها و ضعف باور‌ها را مشکل فعلی مدیریتی دانست و ادامه داد: ضعف باور‌ها سبب شده است در برخی بخش‌های اقتصادی و تولید کالا ضعف داشته باشیم.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار