رییس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در راستای حفظ اراضی کشاورزی ۲ مورد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی این شهرستان تخریب و آزادسازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  جواد گودرزی رییس جهاد کشاورزی بروجرد اظهار داشت: در راستای حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها و جلوگیری از از تغییر کاربری‌های غیر مجاز روز گذشته طبق دستور مقام قضایی ۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در بروجرد انجام شد.

گودرزی گفت: اجرای احکام این ۲ مورد شامل بنای ۱۶۰ متری در ۳ طبقه و بنای ۱۰۰ متری طبق ماده سه و ۱۰ واقع در جاده دانشگاه اراضی شیخ میری سادات بروجرد بود.

او  افزود: این تخریب باحضور نماینده دادستان و مدیریت جهادکشاورزی و امور اراضی شهرستان و نیرو‌های محترم شهرداری و نیروی انتظامی و اداره برق اجرا گردید

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: در ماه جاری همچنین هفت مورد تغییر کاربری اراضی غیر مجاز در بروجرد تخریب شده است.

گودرزی بیان کرد: همچنین در یکسال گذشته با تخربب این بنا‌ها ۳۳۰ مترمربع قلع و قمع و فنس کشی تخریب و ۱۵ هزار مترمربع زمین کشاورزی قطعه بندی شده در روستای بندیزه جمع آوری و آزادسازی شد.

او گفت: سال گذشته نیز ۳۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شامل، بنا، اسکلت فلزی، دیوارکشی و فنس کشی که طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها انجام شده است.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: از آنجا که اراضی زراعی و باغی دارای مرغوبترین نوع خاک و منبع عمده تولید محصولات کشاورزی و عامل تامین امنیت غذایی است لذا براساس نص صریح قانون هرگونه تغییر در این زمین‌ها به هر شکل ممکن از جمله فنس کشی، دیوار کشی و ساخت بنا ممنوع است.

او ادامه داد: اراضی کشاورزی در معرض خطر تغییر کاربری اراضی از سوی برخی افراد سودجو هستند که باید با نظارت جدی دستگاه‌های متولی مانع تغییر کاربری اراضی این مناطق شد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.