دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در واکنش به بمباران مواضع الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه اعلام کرد صهیونیست‌ها دشمنان اصلی این کشور هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، «قیس خزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در واکنش به بمباران مواضع نیروهای الحشد الشعبی این کشور اعلام کرد: شانه خالی کردن آمریکا در این قضیه و برعهده نگرفتن بمباران چیزی از اشتباه آمریکا کم نمی‌کند چراکه آمریکا مسئولیت امنیت هوایی عراق را بر عهده دارد و باید پاسخگو باشد. همینطور دولت عراق هم باید بگوید چرا سامانه‌های دفاع هوایی نمی‌خرد؟!

او در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی دشمن اصلی مردم عراق است و همه می‌دانند هواپیما‌های اسرائیلی نمی‌توانند بدون تایید آمریکا بر فراز حریم هوایی عراق پرواز کرده و مواضع ما را بمباران کنند. باز هم تکرار می‎‌کنم صهیونیست‌ها بزرگترین دشمن عراقی‌ها هستند.

قیس خزعلی در ادامه واکنش نشان ندادن دولت عراق به این حادثه را تاسف‌بار خواند و اعلام کرد این رفتار با ادعای میهن‌پرستی بسیاری از احزاب و افراد عراق مغایرت دارد و همه حزب‌های سیاسی باید این اقدام را محکوم کنند.

شبکه المیادین بامداد چهارشنبه اعلام کرد که نقاطی در نوار مرزی عراق و سوریه مورد حمله هوایی قرار گرفته‌اند.

پایگاه تلگرامی صابرین نیوز نیز در این رابطه اعلام کرد که این حمله توسط جنگنده‌های اف-۱۵ آمریکایی صورت گرفته و حداقل با ۴ موشک نوار مرزی را هدف قرار داده است که در پی این حمله دست کم دو خودروی متعلق به نیرو‌های الحشد الشعبی منهدم شده است. این حمله تلفات انسانی نداشته است.

ساعاتی پس از انتشار این اخبار، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا موسوم به ضد داعش هرگونه حمله هوایی آمریکا به مرز عراق و سوریه را تکذیب کرد.

با این حال چند ماه پیش یعنی در بامداد ۷ تیر ۱۴۰۰، اخباری مبنی بر حمله آمریکا به مواضع نیرو‌های مقاومت در مرز عراق و سوریه منتشر شد که به دستور مستقیم جو بایدن صورت گرفته بود که در پی این حمله آمریکا به مواضع نیرو‌های مقاومت الحشد الشعبی در مرز سوریه و عراق ۴ تن شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار