رسانه وابسته به عربستان سعودی به نقل از منابع آگاه گزارش داد: تعداد نیرو‌های آمریکایی در منطقه در چند روز گذشته کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه العربیه وابسته به عربستان سعودی به نقل از منابع آگاه مدعی شد: تعداد نیرو‌های آمریکایی در منطقه در چند روز گذشته کاهش یافته و به سطحی که در اوایل سال ۲۰۲۱ بود، رسیده است.

منابع آگاه به این شبکه گفتند: پس از آماده باش نیرو‌های آمریکایی در منطقه در پی تحولات افغانستان، تعداد این نیرو‌ها در چند روز گذشته کاهش یافته و به سطح اوایل سال ۲۰۲۱ رسیده است.

گزارشگر شبکه العربیه گفت: جنگ در افغانستان پایان یافت و پس از سالگرد حملات یازدهم سپتامبر، آماده باش نیرو‌های آمریکایی در منطقه کاهش یافت و منابع العربیه تایید کردند که کاهش سریع تعداد نیرو‌ها صورت گرفت. در مدت ۱۰ هفته، منطقه از خلیج فارس گرفته تا دریای عرب شاهد بسیج گسترده نیرو‌های آمریکایی بود. ناو هواپیمابر رونالد ریگان که حامل بیش از ۱۸۰ فروند هواپیما و بالگرد است به دریای عرب اعزام شد. پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه هم به هواپیما‌های جنگی مجهز و شش فروند بمب افکن بی ۵۲ به پایگاه العدید در قطر و دو اسکادران از هواپیما‌های اف ۱۸ به پایگاه‌ها در خلیج فارس اعزام شد.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: این آماده باش به مدت پنج هفته ادامه داشت تا اینکه منابع العربیه خروج نیرو‌های آمریکایی را فاش کردند. نیروی دریایی ”ایووجیما“ که در خلیج (فارس) بود با عبور از تنگه هرمز وارد دریای عرب شد و به طرف شاخ آفریقا حرکت می‌کند. ناو هواپیمابر رونالد ریگان هم به زودی جایگزین خواهد شد و شاید نیروی دریایی ایسکس که به دریای عرب رسیده است، جایگزین آن باشد. اسکادران‌های اضافی هواپیما‌های اف ۱۸ و بی ۵۲ هم از پایگاه‌ها در منطقه خارج شدند تا به زودی به پایگاه‌هایشان در آمریکا بازگردند.

گزارشگر این شبکه خاطرنشان کرد: این عقب نشینی نیرو‌ها شاید با تعهدات دولت آمریکا برای حفظ تعهداتش در برابر متحدانش متناقض به نظر برسد اما به ادعای پنتاگون این توانایی‌های نظامی برای مقابله با خطرات احتمالی به ویژه با توجه به دور بودن راه بازگشت به توافقنامه هسته‌ای ایران، کافی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار