الکترو موتور ۶.۶ کیلو ولت واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه برق شهید رجایی قزوین از سوی متخصصان این مرکز و در کمترین زمان ممکن تعویض شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمدرضا اکبری مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بخار برق شهید رجایی قزوین گفت: با توجه به ایجاد اشکال در الکتروموتور دستگاه CWP واحد شماره ۲ بخاری و به علت افزایش دما در یاتاقان تراست آن، تجهیز فوق برای انجام تعمیرات از مدار خارج شد و با توجه به نیاز مبرم شبکه سراسری به انرژی الکتریکی، بلافاصله متخصصان این واحد نیروگاهی توربو ژنراتور نیروگاه اقدام به تعویض این تجهیز با CWP یدکی کردند.

اکبری افزود: پس از تعویض، این تجهیز تحت تعمیرات قرار گرفت که مشخص شد یاتاقان تراست CWP دچار آسیب دیدگی کلی شده و از این رو متخصصان تعمیرات، اقدام به تخلیه و تخریب یاتاقان تراست نموده و یاتاقان دیگری جایگزین آن کرده و در ادامه نیز یک قطعه دیگر این تجهیز هم که دچار آسیب دیدگی شده بود، در کارگاه بخار و با انجام عملیات جوشکاری و تراشکاری تعمیر شد.

او اضافه کرد: در ادامه این عملیات تعمیراتی، متخصصان امور الکتریک نیز بخش‌های الکتریکی الکتروموتور CWP را بازبینی و تعمیر کردند.

مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بخار برق شهید رجایی قزوین گفت: انجام عملیات یاد شده در شرایط عادی و طی مدت ۲ روز انجام می‌شود، اما این تعمیرات به دلیل نیاز مبرم شبکه سراسری در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد تا خللی در روند تولید برق این نیروگاه ایجاد نشود.

حدود ۴ درصد برق کشور در نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین تولید می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.