معاون فرماندار عجب‌شیر از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عاشقی معاون فرماندار عجب‌شیر در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان گفت: ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد و توسعه مشاغل خانگی بین جهاد کشاورزی و ادارات صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توزیع می‌شود تا پس از بررسی به افراد واجد شرایط پرداخت شود.

او بر لزوم توجه به اهمیت توسعه مشاغل خانگی با هدف بهبود فضای کسب و کار و وضع معیشتی خانوار‌ها تاکید کرد و ادامه داد: مبنای بیشتر اعتبارات ابلاغی در این حوزه، ایجاد اشتغال و رونق تولید است و مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی زمینه تحقق این مهم را بیش از پیش فراهم کنند.

معاون فرماندار عجب شیر گفت: توسعه مشاغل کوچک از جمله مشاغل خانگی، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد و ثروت در جامعه، منافع اقتصادی مطلوب برای خانواده‌ها به همراه دارد.

او  افزود: توسعه مشاغل خانگی امکان مشارکت اعضای خانوار برای انجام یک فعالیت اقتصادی مشترک، جلوگیری از رفت و آمد‌های غیر ضروری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، در کنار خانواده بودن و مدیریت زمان برای انجام کار را فراهم می‌کند.

عاشقی ادامه داد: رویکرد دولت، ایجاد اشتغال پایدار و اصولی به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار است و مشاغل خانگی یکی از ابزار‌های مهم در تحقق این مهم است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار