رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: اقدامات لازم برای واگذاری زمین و افزایش ۱۰۰ هکتاری وسعت سایت دفن زباله همدان انجام شده است.

بابک مهدی آزاد رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،بیان کرد: اقدامات لازم برای واگذاری زمین و افزایش ۱۰۰ هکتاری وسعت سایت دفن زباله همدان انجام شده که به ازای آن سالانه ۱۰ هکتار جنگل کاری در سطح منطقه انجام شود.

اوافزود: سایت دفع زباله همدان سال ۶۱ و در زمینی به وسعت ۱۶۸ هکتار ساخته شد که در سال ۱۳۹۰ اسناد مربوط به ۲۳۰ هکتار از منابع طبیعی نیز برای همین منظور به سازمان مدیریت پسماند همدان انتقال داده شد.

آزاد با بیان اینکه سایت زباله شهری همدان تا ۱۰۰ سال آینده جوابگوی نیاز نواحی شمالی استان است، اظهار داشت: تاکنون علاوه بر راهسازی، چهار کیلومتر دیوار کشی، ۱۲ هکتار فضای سبز، حدود ۱۲ هکتار نیز گل و نهال کاری در محدوده سایت دفن زباله همدان انجام شده، ضمن اینکه احداث سه حوضچه مخصوص شیرابه، ۳۴ هزار متر مکعب فضای شیرابه با پوشش مخصوص برای جلوگیری از نفوذ به بیرون با اعتباری معادل ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان در این محل اجرا شده است.

او با اشاره به اینکه روزانه ۶۰۰ تن زباله از ۱۲۰ روستا و هفت شهر شمالی استان همدان جمع آوری و به سایت دفن زباله همدان انتقال داده می‌شود، افزود: امکانات و زیرساخت لازم‌های برای جذب سرمایه گذار در محدوده سایت دفن زباله همدان فراهم شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.