مراسم تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان با حضور مسوولان کشوری در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مراسم تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان با حضور مسوولان کشوری در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان در مراسم معارفه استاندار ویژه سیستان و بلوچستان گفت: تلاش برای استفاده بالا از ظرفیت های استان، استفاده از نیروهای شایسته استان از همه مذاهب و اقشار و مقاومت در برابر سهم خواهی از ناخیه هر شخص و گروه و استفاده از سابقه مدیران و مبارزه با رانت و فساد و تلاش در جهت اجرای عدالت و تلاش برای همبستگی تمام اقشار و پرهیز از هر گونه دو قطبی از مهمترین مسائلی است که بهتر است در استان دنبال شود.

احمد وحیدی وزیر کشور به همراه حسین مدرس خیابانی استاندار جدید سیستان و بلوچستان، صبح امروز به منظور تکریم و معارفه استاندار این استان وارد فرودگاه زاهدان شد و مورد استقبال احمدعلی موهبتی و جمعی از مدیران استان قرارگرفت.

آیین تکریم خدمات و تلاش‌های احمدعلی موهبتی ‌و معارفه حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، با حضور وزیر کشور، مدیران و شخصیتهای استان و جمعی از معتمدین و ریش سفیدان، در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شد.

خواسته مردم استفاده از نیروهای این استان در سایر نقاط کشور است

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در مراسم معارفه  مدرس خیابانی استاندار جدید سیستان و بلوچستان گفت: نیروی انسانی قوی و علمی بالاترین سرمایه استان است و همانگونه که رییس جمهوری تاکید کردند از این نیروها بنحو شایسته استفاده شود.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: خواسته مردم استفاده از نیروهای این استان در سایر نقاط کشور است.

وی بیان کرد: درخواست مردم تحقق وعده رییس جمهوری برای انتصاب استانداری در حد وزیر بود که بتواند در جلسات هیات دولت شرکت کند. از رییس جمهوری برای تحقق این وعده و از وزیر کشور برای معرفی چنین استانداری قدردانی می کنیم.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان وجود وحدت در میان مردم شیعه و سنی استان را متذکر شد و گفت: اهل سنت استان انگیزه قوی دارند که اگر کسی بخواهد به برادران شیعه دست درازی کند اول باید اهل سنت را بکشد، همین انگیزه در برادران شیعه استان وجود دارد.

اگر استان ساختار نداشته باشد، تغییر چندانی نخواهیم دید

فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: تاکنون ۱۱۰ پست در کشور انتخاب شده اما هیچ فردی از استان سیستان و بلوچستان نبود.

او افزود: ما این انتظار را در سطح کلان داریم.

مالکی ادامه داد: هر چه مشکلات در کشور های همسایه بیشتر شود، نقش این استان پر رنگ تر خواهد شد.

او ادامه داد: خط محور چابهار به میلک، بسیار عادی انگاری شده است اما این محور، یک محور بین المللی است.

نماینده مردم زاهدان گفت: ما همیشه در دوراهی بودن و نبودن خط انقال آب مانده ایم و از استاندار جدید میخواهیم در جهت اجرایی کردن این موضوع گام بردارند .

یک نوع انحصارگری در حال شکل‌گیری در دولت سیزدهم است که از اقای وحیدی میخواهم این موضوع را کنترل کنند.

استان سیستان و بلوچستان بهشت منابع معرفی شده و این میتواند کمک به اشتغال کند.

ما مرز گسترده داریم چه از طریق مرز های خاکی و چه آبی و تا کنون از انها استفاده نشده و امیدواریم به خوبی از ان استفاده شود.

استان سیستان و بلوچستان در ابعاد مختلف قابل رشد است

دهمرده نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم گستردگی این استان تجدید نظری برای استان سیستان و بلوچستان نیاز است .

سیستان انبار غله ایران بوده است ولی چون نتوانستیم از امکانات استفاده کنیم امروز شاهد وضع موجود هستیم.

امروز بند کمال خان بسته شده است و این به دلیل این است که اقدامات لازم در سال های گذشته انجام نشده است.

رئیس دولت بر مشکلات این استان صحه گذاشته اند.

بسیاری از اقداماتی که در دولت قبل اعلام شده است که انجام شده، در حقیقت اجرایی نشده است.

در این استان علی رغم وجود مردم بسیار فهمیم عده ای انحصار طلب وجود دارد که باید جلوی انها گرفته شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس: برطرف کردن معضل فاقدین شناسنامه در اولویت استاندار جدید باشد

 نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: ما در این استان افرادی را داریم که نسل در نسل ساکن ایران بوده‌اند اما فاقد شناسنامه هستند و انتظار از دولت و استاندار ویژه تلاش برای برطرف کردن این معضل است.

معین‌الدین سعیدی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: موهبتی خدمت بی‌منت را سرلوحه قرار داد و به معنای واقعی واژه خستگی را خسته کرد و این تلاش‌ها جای تقدیر ویژه دارد و امید داریم استاندار سابق پس از این نیز در هر منصبی همچون مدت خدمت در سیستان و بلوچستان موفق باشد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد موجود در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: تاکنون از ظرفیت‌های این استان که در رأس آنها نیروی توانمند بومی و مردمان شریف و صبور است زیاد گفته شده و امروز زمان استفاده عملی از این ظرفیت‌ها نمود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: شاخص‌های توسعه در سیستان و بلوچستان بسیار ضعیف است و انتظار این است در این دولت همه ظرفیت‌ها برای رفع چهره محرومیت در استان به کار گرفته شود چرا که مشی مردم مرزدار این خطه صبر انقلابی بوده اما باید از قهر انقلابی این مردم ترسید.

سعیدی گفت: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توجه و توسعه سواحل مکران بسیار تاکید کرده‌اند اما این توسعه بدون توجه به ظرفیت مردم بومی عملاً ممکن نیست و انتظار این است در این توسعه استفاده از بومیان اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود معضل فاقدین شناسنامه در استان، بیان کرد: ما در این استان افرادی را داریم که نسل در نسل ساکن ایران بوده‌اند اما فاقد شناسنامه هستند و انتظار از دولت و استاندار ویژه تلاش برای برطرف کردن این معضل است.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور در سفر اخیر به چابهار وعده تاسیس دانشگاه علوم پزشکی چابهار را مطرح کرد که امید داریم این وعده در دولت محرومین هر چه سریع‌تر عملیاتی شود تا شاهد افزایش خدمات بهداشتی و درمانی در جنوب استان باشیم.

استفاده از ظرفیت نیروی انسانی توانمند بومی بیش از پیش مورد توجه مسئولان سیستان و بلوچستان باشد

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: در حوزه اقتصادی اولین ظرفیت استان وحدت و انسجام و نیروی انسانی خلاق، متفکر و توانمند است که باید مورد توجه ویژه استاندار جدید باشد.

سردار محمد کرمی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بحث امنیت پایدار که امروز در سیستان و بلوچستان برقرار است بسیار موضوع مهمی بوده و احساس امنیت در استان باید روز به روز تقویت شود.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: امنیت پایدار بدون توسعه علمی، فرهنگی و اقتصادی ممکن نیست و ما در این زمینه در کنار استاندار هستیم. در حوزه اقتصادی اولین ظرفیت استان وحدت و انسجام و نیروی انسانی خلاق، متفکر و توانمند است که باید مورد توجه ویژه استاندار جدید باشد.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 700 کیلومتر مرز در این استان ظرفیت بی‌نظیری است که که باید برای صادرات مورد توجه ویژه دولت باشد و امروز در زمینه امنیت در مرزهای استان مشکلی نداریم.

سردار کرمی تاکید کرد: موضوع کشاورزی، دامداری و شیلات در این استان باید مورد توجه دولت باشد و با استفاده از اقتصاد مردمی فعال و شکوفا شود. استفاده از توان دانشگاه‌های استان برای حل علمی معضلات موجود باید در اولویت باشد.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: اصلاح نظام بودجه‌ریزی برای است استان باید در اولویت باشد تا تحولی اساسی در این خطه ایجاد شود و این بحث باید توسط نمایندگان به صورت ویژه پیگیری شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار