روند واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی شتاب گرفته و تا حد زیادی به پایین آمدن آمارهای مربوط به کرونا کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سرعت واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی شتاب گرفته است و تعداد واکسینه شده‌های هر خانواده به سرعت در حال افزایش است.

به طور متوسط روزانه ۹ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق می‌شود.

سلامت فرد و جامعه، هدف واکسیناسیون کرونا

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: تاکنون سه نفر از اعضای خانواده ام واکسینه شده اند و تنها ۲ فرزند کوچکم که شرایط سنی تزریق واکسن کرونا را نداشته اند باقی مانده اند.

او ادامه می‌دهد: واکسن کرونا را برای سلامتی خود و همچنین ایمن شدن جامعه تزریق کردیم.

این شهروند بیرجندی بیان می کند: البته از این موضوع نیز غافل نیستیم که رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا زمان پایان همه گیری کرونا شرطی مهم و اساسی است.


بیشتر بخوانید


در حالیکه واکسیناسیون متولدین ۱۳۷۰ و قبل از آن در استان آغاز شده است، دهه هشتادی‌ها نیز به واسطه دانشجو بودنشان در صف تزریق واکسن هستند.

خروج چند شهرستان استان از وضعیت قرمز نشان داده است که تغییر سبک زندگی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز می‌تواند تا حد زیادی در تغییر شرایط موثر باشد.

در حال حاضر میزان توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی در خراسان جنوبی ۶۰ درصد است.

تزریق دو دُز واکسن به بیش از ۱۵۳ هزار نفر

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا روز گذشته ۸۳ هزار و ۳۰۲ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۳۰ هزار و ۵۴۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

او افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز ۲۵۷ هزار و ۷۴۸ نفر واکسن نوبت اول و ۱۵۳ هزار ۴۳۳ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

ادامه روند نزولی کرونا مشروط به افزایش سرعت واکسیناسیون و پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.