رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، بر لزوم مشارکت و همکاری همگانی برای اجرای بهتر برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی در چهارصد و ششمین نشست دانشگاهی مدیریت کرونا و ارتباط ویدئو کنفرانسی با روسای مراکز بهداشت شیراز و روسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان ها، با اشاره به اهمیت اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا بر اساس اولویت‌های سنی و شغلی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این برنامه را یک اقدام مهم ملی خواند که نیازمند همراهی، همکاری و مشارکت تمام سازمان ها، نهاد‌ها و ادارات دولتی و خصوصی است.

او اضافه کرد: برای مدیریت موفق کرونا در استان، تمام شبکه های بهداشت و درمان در شهرستان ها با تمام توان در حال تلاش و فعالیت هستند و عملکرد مجموعه سلامت استان به صورت روزانه در ستاد مدیریت کرونا بررسی و موارد مختلف از سوی کارگروه های این ستاد، پیگیری می شود.

لطفی پیشبرد موفق برنامه واکسیناسیون و تلاش برای اجرای هرچه بهتر این برنامه ملی را در اولویت نخست کار روسای شبکه های بهداشت و درمان دانست.

او با بیان اهمیت توسعه واکسیناسیون به عنوان راهکار مهم افزایش ایمنی جامعه در برابر این اپیدمی، بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه با مشارکت مسوولان شبکه های بهداشت و درمان، مسوولان شهرستان ها و رسانه ها تاکید کرد.

لطفی همچنین لزوم مراجعه برای تزریق دز دوم واکسن در افرادی که دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند را یادآور شد و از روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان خواست، در تعامل با مسوولان شهرستان ها به ویژه فرمانداران و ائمه جمعه، اهداف و برنامه های حوزه سلامت در هر منطقه و شهرستان را پیگیری و دنبال کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به شرایط متفاوت شهرستان ها، نوع مشاغل و همچنین وجود جمعیت عشایری، بر راه اندازی مراکز سیار واکسیناسیون برای ارایه بهتر خدمات به جمعیت هدف تاکید کرد.

نقش موثر و مهم خیرین در پیشبرد بهتر اهداف سلامت

او با تبیین نقش موثر و مهم خیرین در پیشبرد بهتر اهداف سلامت محور به ویژه در زمینه مقابله با کرونا و اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا، از همراهی و مشارکت آنها در پیشبرد اهداف عرصه سلامت، تقدیر کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در مقطع حساسی از تاریخ قرار داریم و کار بزرگی برای کنترل و مقابله با بیماری کووید۱۹ در حال انجام است و عظمت و بزرگی اقدامات مجموعه سلامت در تاریخ ماندگار خواهد شد.

او همچنین از مردم خواست به شایعاتی که گاهی ممکن است در فضای مجازی منتشر شود توجه نکنند و اخبار و اطلاعات مختلف حوزه سلامت را، تنها از منابع رسمی و معتبر دریافت کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.