حجت الاسلام محامی گفت: در شرایط کنونی و ایجاد شبهات مختلف، طلاب و روحانیون باید برای رفع چنین شبهاتی تلاش کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام  مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان ضمن قرائت و تفسیر روایتی از امام حسن مجتبی(ع) به بیان ۱۰ نکته خطاب به طلاب، اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه استان پرداخت و گفت: توجه به ارزش، اهمیت و حساسیت حضور در حوزه‌های علمیه؛ شاگردی مکتب امام صادق(ع)، سربازی امام زمان(عج) و قدم برداشتن در راه خدا مهم است و باید برای دستیابی به توفیق خدمت در چنین مسیری خداوند را شکر نماییم.

امام جمعه زاهدان رسالت سنگین حوزه‌های علمیه و روحانیون را در تبلیغ دین، تبیین معارف اسلامی، دفاع از مبانی دینی و دفع شبهات را مهم دانست و افزود: در شرایط کنونی و ایجاد شبهات مختلف، طلاب و روحانیون باید برای رفع چنین شبهاتی تلاش کنند.

 محامی با بیان این که حضور در حوزه‌های علمیه و تبلیغ دین واجب کفایی است، بیان داشت: در موقعیت کنونی و تعداد اندک طلاب در نسبت با لشکر انبوه دشمن، هر کس می‌تواند باید وارد این عرصه شود.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی افزایش آمادگی‌های علمی، مهارتی، روحی و معنوی را لازمه انجام این واجب مهم توسط طلاب، اساتید و مسئولان حوزه های علمیه عنوان کرد و ادامه داد: انتظار از مسئولان حوزه‌های علمیه این است که زمینه‌های رشد علمی و معنوی همه طلاب خصوصاً طلاب با استعداد را فراهم کنند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه بر لزوم دغدغه و مشارکت اساتید و طلاب برای رشد همه جانبه و ارتقاء کیفیت علمی و معنوی حوزه‌های علمیه تاکید کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی رشته‌های تخصصی موردنیاز و مرکز پژوهش در استان باید برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار مدیریت زمان، نظم و انضباط و استفاده بهینه از فرصت گرانبهای عمر توسط طلاب حوزه‌های علمیه شد و تصریح کرد: توجه به نیاز جامعه، ذوق و سلیقه، توانمندی خدادادی و انتخاب مسیر کاری و برنامه‌ریزی درست باید همواره مد نظر باشد که در این خصوص استفاده از مشاوره و راهنمایی اساتید موثر واقع خواهد شد.

وی بر لزوم انس با قرآن، احادیث، ادعیه و توسل به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) تاکید کرد و حاطر نشان ساخت: همه اینها منابع نور هستند که باید از آن بهره‌مند شده و برای جلب رضایت الهی تلاش کنید.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در پایان از تلاش های صورت گرفته توسط طلاب و روحانیون فعال در گروه‌های جهادی تشکر و یاد اولین شهید روحانی مدافع سلامت استان شهید حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم سابقی‌نژاد را گرامی داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار