رئیس کمیسیون اروپا از قحطی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت اتحادیه اروپا باید از خطر قحطی گسترده و فاجعه انسانی در افغانستان جلوگیری کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گزارش داد اتحادیه اروپا باید از خطر قحطی گسترده و فاجعه انسانی در افغانستان جلوگیری کند.

فون درلاین گفت: ما در کنار مردم افغانستان ایستاده ایم، (ما در کنار) زنان و کودکان، دادستان ها، خبرنگاران و مدافعان حقوق بشر (افغان) ایستاده ایم. من به طور ویژه به قضات زنی فکر می‌کنم که اکنون از دست مرد‌هایی که به زندان فرستادند (با حکمشان آن‌ها را زندانی کردند)، در خفا زندگی می‌کنند. آن‌ها به خاطر کمکشان به عدالت و حاکمیت قانون در معرض خطر قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد ما باید از آن‌ها حمایت کنیم. ما تمام تلاش هایمان را با کشور‌های عضو هماهنگ کنیم تا آن‌ها را به جای امن منتقل کنیم. ما باید از همه افغان‌هایی که در کشور خود و کشور‌های همسایه هستند، حمایت کنیم.

ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا از خطر واقعی که همانا قحطی گسترده و فاجعه انسانی است، جلوگیری کنیم. ما نقش خود را ایفا می‌کنیم. ما بار دیگر کمک‌های بشردوستانه خود به افغانستان را به میزان ۱۰۰ میلیون یورو افزایش می‌دهیم. این بخشی از بسته کلان کمک‌ها به افغانستان است و ما این بسته را در هفته‌های آینده ارائه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اروپا افزود: مشاهده رویداد‌هایی که در افغانستان رخ داد برای خانواده‌ها و دوستان پرسنل نظامی که در آنجا کشته شدند به شدت دردناک بود. ما به احترام آن سربازان و دیپلمات‌ها و امدادگران که جان خود را به خاطر آرمان مشترک ما از دست دادند، سر تعظیم فرود می‌آوریم. برای اطمینان از اینکه خدمات آن‌ها هیچگاه به هدر نمی‌رود، باید به این فکر باشیم که چگونه این مأموریت را فوراً به پایان ببریم. پرسش‌های بسیار دشواری هست که متحدان ناتو باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کنند.

برچسب ها: افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.