مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه عنوان و بر نهادینه کردن رفتارهای درست تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم پایانی جشنواره تهیه و تولید محتوای آموزشی، ترویجی و کمک آموزشی ویژه فضای مجازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد و رفتار‌های پرخطر که در بوشهر برگزار شد، بیان کرد: در ۳ دهه اخیر در قرن بیست و یکم کشور‌های مختلف با هیچ تجربه و بحرانی مشکل‌سازتر از همه‌گیری کرونا دست و پنجه نرم نکرده‌اند.

او افزود: به علت شیوع ویروس کرونا، آموزش دانش‌آموزان به سوی فضای مجازی هدایت و فرصت‌های مهمی در این حوزه فراهم شد.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر هوشیاری متولیان تعلیم و تربیت نسبت به شناسایی آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد: در این عرصه اصلاح رفتار‌های نادرست و نهادینه کردن رفتار‌های صحیح مورد توجه ویژه است و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

شکوهی برگزاری جشنواره تهیه و تولید محتوای آموزشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد را در راستای آگاهی بخشی به جامعه دانست و عنوان کرد: ظرفیت سازی، تولید و نشر محتوا برای فضای مجازی با محوریت شبکه شاد و تولید محصولات فرهنگی کمک آموزشی به همت استان‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

او مخاطبان این جشنواره را فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا اعلام کرد و با بیان اینکه در آموزش حضوری سه کتاب برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سه مقطع تحصیلی تدریس می‌شود، افزود: اکنون که شاهد تغییر فضای آموزشی هستیم، آشنایی دانش‌آموزان با آسیب‌ها در این حوزه نیاز به همکاری همگان به‌ویژه هنرمندان در تولید تصاویر و فیلم کوتاه است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش در فضای مجازی نمی‌تواند جای آموزش حضوری بگیرد، گفت: با توجه به شرایط ناگزیر به آموزش‌ها در فضای مجازی هستیم که نقش معلمان در ۱.۵ سال گذشته در ارائه آموزش و تولید محتوا قابل قدردانی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هم از درخشش فرهنگیان استان در نخستین جشنواره کشوری تهیه و تولید محتوای فضای مجازی با موضوع پیشگیری از اعتیاد خبر داد.

علی موحدی یکی از مهمترین راه‌های ممکن برای کاهش و کنترل آسیب‌ها در فضای مجازی را تهیه و تولید محتوا‌های مناسب و توزیع در بین دانش‌آموزان در معرض آسیب دانست و افزود: این امر نیازمند همکاری بین سازمانی و فعال شدن معلمان و دانش‌آموزان با برگزاری جشنواره‌های مختلف است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.