سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت : با ثبت سه مورد فوت طی هفته جاری، آمار فوت شدگان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در این شهرستان به ۵۳ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محی‌الدین امینی سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت : از ابتدای شیوع کرونا، ۱۰ فوت مشکوک به کرونا نیز در روانسر ثبت شده است.

او گفت : در حال حاضر ۲۴ بیمار روانسری مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، تاکنون یک هزار و ۶۷۰ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که یک هزار و ۳۵۲ نفر به صورت سرپایی و ۳۱٨ نفر پس از بستری شدن در مراکز درمانی مداوا شدند.

امینی ادامه داد: تاکنون ۲۳ هزار و ۶۰۰ دُز واکسن در روانسر برای گروه‌های هدف تزریق شده و مرکز تجمیعی واکسیناسیون در این شهر از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۹ آماده تزریق واکسن کرونا به گروه‌های هدف است.

او گفت: اینک دیگر عوارض و مشکلات مرتبط با این بیماری بر کسی پوشیده نیست و ضروری است همگان با حساسیتی بیش از پیش نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی عمل نمایند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر با بیان اینکه با شتابی که در روند ورود واکسن ایجاد شده، همگان نسبت به تزریق واکسن و کسب ایمنی جمعی اقدام کنند گفت: ضرورت دارد مراعات پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از هر گونه تجمع در فضا‌های بسته و خودداری از شرکت در گردهمایی ها، مراسمات تعزیه و شادی را مد نظر داشته و سلامت خود و دیگران را با پیمان جمعی و ایمن سازی با واکسیناسیون کلی تضمین کنیم.

شبکه بهداشت و درمان روانسر افزود: شهرستان روانسر هم اکنون در وضعیت قرمز از نظر کرونا قرار دارد.

واکسینه شدن ۴۷ درصد جمعیت شهرستان سرپل ذهاب

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب از واکسینه شدن ۴۷ درصد جمعیت هدف این شهرستان در مقابل ویروس کرونا خبر داد و گفت: مشکلی از بابت واکسن نداریم و همه مراکز برای تزریق آمادگی کامل دارند.

 محسن مرادی افزود: در این شهرستان ۲۹ هزار و ۶۵۰ دُز واکسن در نوبت اول و ۱۴ هزار و ۲۰۰ دُز هم در نوبت دوم برای افراد گروه‌های سِنی هدف تزریق شده که این میزان واکسیناسیون در بین شهرستان‌های استان کرمانشاه، در حد متوسط و قابل قبول نیست و انتظار ما استقبال بیشتر مردم است.

او افزود: با توجه به اطلاعاتی که از گسترش نوع ویروس کرونای جهش یافته لامبدا به دست ما رسیده این نگرانی وجود دارد که آمار مبتلایان به کرونا در صورت عدم واکسیناسیون بیشتر شود از این رو با واکسینه شدن احتمال درگیری و شدت بیماری کمتر خواهد شد.

مرادی ادامه داد: مادران باردار هر چه سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند و به اخباری که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود توجه کرده و به مطالبی که در فضای مجازی بدون مستند در خصوص عدم تزریق واکسن و عوارض آن اعلام شده هیچ گونه اعتنایی نکنند.

او گفت: واکسیناسیون هیچ ضرری برای مادران باردار و جنین ندارد و اگر واکسینه نشوند در واقع دچار عوارض خطرناک خواهند شد بنابراین از مادران باردار در مناطق شهری و روستایی درخواست داریم هر چه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

او افزود: افرادی که علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند هیچ مشکلی برای اهدای خون ندارند و می‌توانند نسبت به این امر مهم و حیات بخش در هر زمان اقدام کنند.

مرادی گفت: ما هنوز به پیک پنجم بیماری نرسیده‌ایم و همچنان شاهد افزایش موارد ابتلا هستیم از این رو رعایت دستورالعمل ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم باید جدی گرفته شود.

او افزود: بهترین راه ایمنی از ویروس کرونا تا زمان واکسینه شدن کل جامعه، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مناسب با دیگران است.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب افزود: بیشترین عامل ابتلای مردم این شهرستان به ویروس کرونا بخاطر حضور در مراسم ختم و خاکسپاری است از این رو درخواست می‌کنیم مردم از حضور در دورهمی‌ها و تجمعات خودداری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.