در حال حاضر قیمت هر پنل خورشیدی به دلیل اینکه تابع نوسانات ارز است به ۹۰ میلیون تومان می‌رسد و نسبت به سال ۹۷ سه برابر شده است.

نخعی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از سال ۹۷ تا پارسال ۲۰۰ پنل خورشیدی از سمت کمیته امداد به شبکه برق متصل شد که این تعداد بر اساس آمار شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی یک میلیارد و ۵۶۸ کیلووات برق تولید کرده است.

او با اشاره به اینکه نصب پنل خورشیدی برای افراد می‌تواند درآمدزا باشد افزود: در طول یک سال اخیر دو میلیارد و ۶۰۰ تومان از محل پنل‌های خورشیدی عاید مددجویان کمیته امداد شده است.

نخعی ادامه داد: هزینه هر پنل خورشیدی در سال ۹۷ حدود ۲۵ میلیون تومان بود که در حال حاضر، چون پنل‌های خورشیدی تابع نوسانات ارز است قیمت  پنل تا ۹۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی تصریح کرد: قرار بر این بود برای کمک به مددجویان برای خرید پنل‌های خورشیدی، ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سمت سازمان برنامه بودجه کشور، ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه از سمت کمیته امداد استان  به مددجویان پرداخت شود.

او با اشاربه اینکه هنوز منابعی از سمت سازمان برنامه وبودجه کشور تحت عنوان  ۱۰ میلیون کمک بلا عوض به ما پرداخت نشده است اظهار کرد: البته تمام پرداختی‌ها از سمت  کمیته امداد خراسان جنوبی و سازمان برنامه و بودجه، به ۹۰ میلیون تومان نمی‌رسد و باقی هزینه خرید پنل خورشیدی بر عهده مددجوی متقاضی است.

نخعی عنوان کرد: اینکه مددجو در سال اول هم تسهیلات پرداخت کند و هم خودش مبلغی برای خرید پنل‌های خورشیدی بگذارد توجیه اقتصادی ندارد مگر اینکه قیمت پنل‌های خورشیدی پایین بیاید.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ به دستور رئیس برنامه وبودجه کشورقرار شد ۱۰ هزار پنل در استان نصب شود اظهار کرد: از تعداد۱۰ هزار پنل، اجرای ۵ هزار پنل بر عهده کمیته امداد گذاشته شد که در سال ۹۹ توانستیم سه هزار و ۸۱۶ مکان برای نصب پنل شناسایی کنیم که تعداد دو هزار و ۸۲۰  مکان به تایید شرکت توزیع نیروی برق استان رسید.

او در پایان گفت: امسال در کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ۲۵۰ میلیارد تومان منابع قرض الحسنه اشتغال بلند مدت برای کمک به ایجاد اشتغال مددجویان و دیگر افراد داریم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.