مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تلقیح مصنوعی گاو‌های بومی برای دستیابی به افزایش تولید شیر و گوشت در این استان از امروز چهارشنبه آغاز شد.

سید حسین حسینی جنگجو مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت:،٢ هزار دُز اسپرم گاو از نژاد هولشتاین و سمینتال در راستای اجرای برنامه حفظ نژاد گاو‌های بومی و دورگ سیستان و بلوچستان برای تلقیح مصنوعی بصورت رایگان در اختیار گاوداران این استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: مهمترین هدف از تامین و توزیع این اسپرم‌ها به نژاد گاو‌های بومی و دورگ سیستان و بلوچستان در راستای دستیابی به برنامه افزایش تولید شیر و گوشت است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این تعداد دُز اسپرم بین گاوداران شهرستان‌های حوزه سیستان، زاهدان، میرجاوه، تفتان، خاش، ایرانشهر، بمپور و دلگان با کمک ماموران تلقیح مصنوعی بخش خصوصی توزیع و برای تلقیح گاو‌های دورگ و بومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گاوداران با مراجعه به ماموران تلقیح مصنوعی و پرداخت دستمزد آنان، از اسپرم رایگان استفاده کنند افزود: با بررسی نتایج بدست آمده مراحل بعدی تلقیح مصنوعی نیز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: دامپزشکی ، دام سنگین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار