رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه گفت: تا پایان روز ۲۲ شهریور ماه ۱۳۱ هزار و ۱۵۵ دُز واکسن کرونا در مراکز تجمیعی این شهرستان به گروه‌های هدف و شهروندان تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه گفت: تا پایان روز ۲۲ شهریور ماه ۸۹ هزار و ۵۸۷ نفر، دوز اول و ۴۱ هزار و ۵۳۳ نفر هر دو دز واکسن کرونا را در شهرستان مراغه دریافت کردند.

او با اشاره به تسریع در روند واکسیناسیون ادامه داد: در حال حاضر تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در این شهرستان از ۲ به ۴ مورد افزایش یافته و روزانه حدود پنج هزار دز واکسن تزریق می‌شود و انتظار داریم با مراجعه و استقبال شهروندان به مراکز تعیین شده، این تعداد افزایش یابد.

او با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون گفت: واکسن زدن یک مسئولیت فردی و اجتماعی بوده و همه افراد باید این نکته مهم را در نظر داشته باشند و در اولین فرصت برای تزریق واکسن اقدام کنند.

او افزود: همچنین باز هم تاکید می‌شود که واکسیناسیون مصونیت ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی‌کند و حتی پس از تزریق واکسن نیز افراد باید به رعایت ضوابط بهداشتی ادامه دهند.

او ادامه داد: براساس نظر کارشناسان، هر واکسن در دسترس، بهترین واکسن بوده و نمی‌توان به طور قطع آن‌ها را الویت بندی کرد، اما در صورت در دسترس بودن واکسن‌های مختلف افراد می‌توانند واکسن ترجیحی خود را دریافت کنند.

او ادامه داد: در خصوص عوارض واکسن‌ها باید اظهار کرد که هر واکسن می‌تواند عوارض جزیی در بدن ایجاد کند و این حتی در مورد واکسن‌هایی که افراد در کودکی دریافت می‌کنند، صدق می‌کند.

تنومند گفت: افراد باید قبل از تزریق واکسن به شرایط فیزیکی خود توجه داشته باشند و در صورت داشتن علائم کرونا برای تزریق واکسن صبر کنند.

او با اشاره به تسهیل و تسریع واکسیناسیون در مراکز تجمیعی شهرستان مراغه در روز‌های اخیر افزود: همشهریان می‌توانند برای تزریق واکسن به سالن رسالت، سالن خواجه نصیر، دانشگاه آزاد و سالن شهدای مدافعان حرم واقع در پل جهانگیر مراجعه کنند.

او اضافه کرد: در حال حاضر هماهنگ و همگام با مرکز استان در روستا‌ها افراد بالای ۱۸ سال و در شهرستان افراد بالای ۲۵ سال می‌توانند برای دریافت واکسن خود به مراکز اعلام شده و یا خانه بهداشت روستا مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.