نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس یازدهم به بیان توضیحاتی درباره بی کار شدن افراد زیادی با تصویب طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس یازدهم در صحن علنی امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح تسهیل مجوز‌های کسب و کار گفت: طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار فقط در کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید اصل ۴۴ قانون اساسی مطرح شده  است.  

نماینده مردم اردبیل در مجلس یازدهم توضیح داد: حتی یک نفر از کمیسیون‌های حقوقی و قضائی در آن جلسه و کمیسیون حضور نداشته اند و یقینا این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد و باید در کمیسیون حقوق قضائی به این موضوع پرداخته شود. با این حساب من پیشنهاد حذف کل را دارم و در این غیر این صورت باید این طرح به کمیسیون تخصصی برود و در آنجا بررسی بیشتر روی این طرح صورت بگیرد.  

موسوی افزود: این طرح مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است که برای دولت بار مالی دارد. این طرح در کمیسیون غیر تخصصی به تصویب رسیده است.  

موسوی در ادامه بیان کرد: این طرح مخالف با اصل ۲۸ قانون اساسی است. سردفتری و وکالت هر دو حرفه تخصصی و قضائی است و ارتباط مستقیم با جان و مال مردم دارد. این مناصب از طریق آزمون و ... انجام می‌شود. سردفتران در جهت رفع و رجوع کار‌های حقوقی و قضائی مردم در دفاتر انجام وظیفه می‌کنند.  

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: سردفتری یک حرفه کاملا تخصصی است و تعداد دفاتر اسناد رسمی ما در کشور ۹ هزار دفتر است و تشبیه آن به مشاغل آزاد جایگاه حقوقی و قضائی دفاتر را پایین می‌آورد و اسناد ثبت شده را زیر سوال می‌برد و جعل را بیشتر می‌کند.  

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: تعداد اسناد در کل کشور مشخص است و با افزایش دادن دفاتر ثبت اسناد رسمی هیچ گونه اشتغال و رونق کسب و کار را شاهد نخواهیم بود، بلکه کارکنان کنونی دفاتر بیکار خواهند شد.

موسوی افزود: حداقل ۱۸ هزار نفر در نتیجه این طرح بیکار خواهند شد و صندوق بازنشستگی دچار بحران خواهد شد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار چه ربطی به بیکارشدن یه عده دارد؟ آیا این خود موجب اشتغال عده ای که به مدت طولانی می بایست دنبال مجوز می دویدن نمی شود. دیدگاه این نماینده یعنی انحضار نگه داشتن صدور مجوزها. تا مدتی پیش یه عده با صدور مجوز برای ایجاد داروخانه مخالف بودند و یک انحصار وحشتناک بوجود آورده بودند و مجوز داروخانه ها میلیاردی واگذار می شد.با خروج این مجوز از انحصار هزاران نفر مشغول به کار شدند و مشکلات مردم برای دسترسی به داروخانه ها به شدت کاهش پیدا کرد.این نماینده هم به تداوم انحصار اعتقاد دارد.باید بررسی بشه چه تعداد از اقوام و بستگانش و شاید هم خودش دارای دفتر اسناد رسمی هستند.
آخرین اخبار