حسینی گفت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از شور و اشتیاق شهروندان به شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ کاراگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع) مجرمان سایبری با سوءاستفاده از شور و اشتیاق شهروندان به شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) با شیوه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

او در ادامه افزود: یکی از این شیوه‌های کلاهبرداری، ارسال لینک‌های آلوده در قالب پیام در شبکه‌های اجتماعی با عنوان صدور ویزای اربعین است و برخی از کاربران با دیدن این پیام‌ها فریب خورده و با کلیک بر روی لینک آلوده موجود در پیام به درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت شده و پس از سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها، موجودی حسابشان توسط کلاهبردارن برداشت می‌شود.

سرهنگ حسینی بیان داشت: با توجه به اینکه امسال مراسم پیاده‌روی اربعین برگزار نمی‌شود، هرگونه تبلیغ در خصوص ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) و صدور ویزای اربعین جهت شرکت در مراسم اربعین غیر واقعی بوده و هدفی جزء کلاهبرداری از شهروندان ندارد.

رئیس پلیس فتا خوزستان تصریح کرد: شهروندان اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین را از مراجع رسمی کشور به خصوص ستاد اربعین پیگیری کنند و به شایعات بی پایه و اساس که در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه نکنند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در پایان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک کلاهبرداری، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در بخش فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۸:۲۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مرز ترکیه بازه ولی کربلا بسته برای مستمندان