امیررضا ده‌بزرگی گفت: با هدف رسیدن به مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ تمریناتم را دنبال می‌کنم و در این راه همه توانم را به کار می‌گیرم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیررضا ده‌بزرگی قهرمان کشتی فرنگی جوانان جهان که هم اکنون در اردوی تیم ملی بزرگسالان تمریناتش را دنبال می‌کند درباره علاقه مندی اش به کشتی گفت: تمریناتم را در سالن آکادمی پهلوان امید نوروزی‌که قبلاً به نام جهان پهلوان تختی بود، شروع کردم. ابتدا کشتی آزاد می‌گرفتم، اما بعد از حدود دو سال و نیم به کشتی فرنگی آمدم و زیر نظر نظام حسینی کارم را ادامه دادم.

وی درباره رقابت‌های جهانی اوفای روسیه عنوان کرد: سطح مسابقات خیلی بالا بود، تمامی چهره‌های شاخص در آن شرکت داشتند و خداراشکر توانستم طلا بگیرم. در روسیه ۴ کشتی گرفتم، اول آذربایجان، بعد ترکیه که قهرمان امید‌های اروپاست، سپس قزاقستان و در فینال هم حریف ازبکستانی را شکست دادم.

وی در پاسخ به این سوال که هدفش برای آینده چیست، گفت: هدفم کسب مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ هست و در این مسیر مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی را هم در پیش داریم که تمام تلاشم را می‌کنم که به خوش رنگ‌ترین مدال برسم.

ده‌بزرگی در خصوص احتمال تغییر وزنش نیز تصریح کرد: ۵۸-۵۹ کیلو هستم، وزنم المپیکی نیست، می‌خواهم در وزن المپیکی کشتی بگیرم که مدال المپیک را بگیرم.

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جوانان جهان که طی روز‌های گذشته در مسابقه انتخابی درون اردویی وزن اول برای جهانی نروژ مغلوب سجاد عباسپور شد در مورد احتمال حضورش در مسابقات امید‌های جهان گفت: هنوز هیچ چیزی مشخص نیست، با مربیان که صحبت کردیم، گفتند هنوز برنامه کشتی فرنگی برای امید‌های جهان مشخص نیست. اگر مربیان صلاح بدانند چه در ۵۵ و چه ۶۰ کیلو به میدان خواهم رفت و کارم را به نحو احسن انجام می‌دهم.

ده بزرگی خاطرنشان کرد: برای حضور در لیگ برتر کشتی هنوز هیچ تیمی با من تماس نگرفته و تیمداری استان فارس هم در لیگ فرنگی منتفی شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار