ستاره گلستانی بسکتبال با ویلچر تیم ملی ماجرای بدشانسی خود در رقابت های پارالمپیک توکیو را شرح داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عضو گنبدی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران که پس از ابتلا به کرونا بازی‌های پارالمپیک توکیو را از دست داد امیدوار به آویختن مدال طلای مسابقات پاراآسیایی سال آینده و تکرار تجربه حضور در دوره بعدی پارالمپیک است.

عبدالجلیل قرنجیک یکی از بدشانس‌ترین اعضای کاروان پارالمپیک ایران در توکیو بود که تست کرونای وی بعد از انجام دومین مسابقه ایران در این مسابقات مثبت اعلام شد و دوره هفت روزه قرنطینه‌اش با پایان بازی‌های ایران خاتمه یافت.

قرنجیک که طی چند سال اخیر همه تلاش خود را معطوف به تمرین و حفظ آمادگی جسمانی برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک کرده بود و در همه اردو‌های تیم ملی نیز حضور داشت پس از دومین بازی ایران در پارالمپیک توکیو مبتلا به کرونا شد و نهایت بدشانسی از همراهی تیم ملی در ادامه رقابت‌ها باز ماند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران پس از ناکامی ایران در پارالمپیک توکیو گفته بود که ما روی قرنجیک در حمله حساب کرده بودیم، اما او را به دلیل کرونا از دست دادیم.

عباس آقاکوچکی اظهار کرد: غیبت قرنجیک به دلیل کرونا بار منفی به تیم وارد کرد و مجبور شدیم از نفراتی استفاده کنیم که اولین حضورشان را تجربه می‌کردند.

این بسکتبالیست گلستانی با ناراحتی از ابتلا به کرونا در اوج بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: امید زیادی به حضور موثر خود در ترکیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران داشتم، اما ابتلا به این ویروس همه رویا‌های مرا بر باد داد.

 قرنجیک افزود: بعد از انجام دومین بازی همراه با تیم ملی بسکتبال با ویلچر با وجود نداشتن هیچ گونه علامت کرونا، نتیجه آزمایشم مثبت شد که پس از آن بلافاصله به قرنطینه رفتم و دیگر نتوانستم تیم را برای ادامه بازی‌ها همراهی کنم.

او گفت: با وجود حضور در رویداد‌های مهم ورزشی آسیایی و جهانی همواره جای خالی مدال پارالمپیک را در کارنامه ورزشی‌ام احساس می‌کردم که به همین دلیل از چند سال قبل تمام تمرکز و تمرینات خود را برپایه حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو گذاشتم.

این ورزشکار ۳۴ ساله گلستانی گفت: همچنان امیدوار به ادامه فعالیت حرفه‌ای خود و کسب موفقیت در مسابقات پاراآسیایی سال آینده و دوره بعدی پارالمپیک هستم و از این پس بیش از گذشته به حفظ سلامت جسمانی خود اهمیت می‌دهم تا ابتلا به یک بیماری مانع کسب موفقیتم نشود.

قرنجیک افزود: در سلامت کامل به سر می‌برم و به‌زودی همراه با تیم شهروند آمل در مسابقات لیگ برتر بسکتبال با ویلچر شرکت خواهم کرد.

او از مسوولان گلستان خواست با توجه به هزینه‌های بالای زندگی در شرایط اقتصادی فعلی، قانون استخدام قهرمانان ملی در دستگاه‌های دولتی را اجرا کنند.

قرنجیک با سابقه فعالیت در رشته بسکتبال با ویلچر و کسب مقام چهارمی مسابقات جهانی آلمان، مقام دومی مسابقات پاراآسیایی چین، مقام نخست مسابقات چهار جانبه ژاپن و مقام نخست بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، شهریور امسال باحضور در توکیو برای نخستین بار تجربه حضور در بازی‌های پارالمپیک را نیز در کارنامه ورزشی خود ثبت کرد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران با ۲ برد برابر کره جنوبی و الجزایر و چهار شکست مقابل استرالیا، آمریکا، بریتانیا و آلمان به مقام نهمی پارالمپیک توکیو دست یافت که قرنجیک در بازی مقابل استرالیا و آمریکا در ترکیب ایران به میدان رفت.

 استان گلستان افتخارات ورزشی زیادی در رشته‌های مختلف توسط ورزشکاران خود از جمله معلولان و جانبازان کسب کرده که بخش زیادی از این افتخارات مربوط به ورزشکاران مطرح گنبدکاووس در رشته‌های والیبال نشسته مردان و زنان، بسکتبال باویلچر و دو و میدانی است.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.