اسلامی گفت: یکی از ماموریت‌های این سازمان تولید محصولات دانش‌بنیان و گسترش کاربرد‌های علوم هسته‌ای در سطح وسیع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی امشب در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: برنامه منسجمی برای توسعه فعالیت علوم هسته‌ای با طراحی ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه استفاده از صنعت هسته‌ای برای گسترش کشاورزی نوین از برنامه‌های مهم این سازمان است، ادامه داد: استانداردسازی و ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی از دیگر مزیت‌های اقتصادی و راهبردی صنعت هسته‌ای است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد: توسعه کاربرد پرتو‌های هسته‌ای در تولید محصولات کشاورزی کمک قابل توجهی به این عرصه می‌کند و سبب کاهش معضلات در این بخش می‌شود.

اسلامی شتاب بخشی در علم و فناوری هسته‌ای را ضروری دانست و افزود: یکی از ماموریت‌های این سازمان تولید محصولات دانش‌بنیان و گسترش کاربرد‌های علوم هسته‌ای در سطح وسیع است.

اسلامی، توسعه رادیو دارو‌ها و آزمایشگاه‌های مربوط را از دیگر برنامه‌های سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد و گفت: فناوری هسته‌ای یکی از مولفه‌های رشد و پیشرفت به شمار می‌رود و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در علوم هسته‌ای از وضعیت کنونی باید تغییر و ارتقا یابد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: دشمن مخالف پیشرفت ایران اسلامی در علوم هسته‌ای است به همین دلیل است که آموزش و تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه‌های معتبر جهانی را منع می‌کنند.

ثمره دانش هسته‌ای در زندگی مردم احساس شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر شامگاه سه‌شنبه در نشست با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه مردم باید ثمره دانش هسته‌ای را در زندگی خود احساس کنند، گفت: دانش، فناوری، تولید و محصولات هسته‌ای نشان از رشد و توسعه جامعه دارد و در این زمینه استکبار جهانی برای جلوگیری دستیابی به دانش هسته‌ای متکی به انواع فشار‌ها و ترفند شده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در عرصه علوم هسته‌ای راهگشا است، ادامه داد:  یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در دانش هسته‌ای توسعه فعالیت‌ها در این عرصه است و باید از دوران دبستان، کودکان را با دانش هسته‌ای آشنا کرد.

او ایجاد انجمن‌ها و مراکز آموزشی هسته‌ای را ضرروی دانست و افزود: تولید محصولات نوشت‌افزار ویژه دانش‌آموزان با آرام دانش هسته‌ای برای آشنایی دانش‌آموزان با فناوری هسته‌ای باید در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: بوشهر، قطب تولید انرژی برق هسته‌ای در کشور است که ایجاد پارک علم و فناوری و مراکز آموزشی در کنار نیروگاه اتمی می‌تواند در زمینه انتقال دانش هسته‌ای به دانش آموزان موثر باشد.

صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به طراحی تولید آب از طریق شیرین‌سازی در نیروگاه‌های اتمی، بیان کرد: نیاز استان بوشهر روزانه افزون بر ۴۸۵ میلیون مترمکعب آب است که اکنون نیمی از آن تامین می‌شود.

او ادامه داد: در ۲ واحد جدید در حال ساخت نیروگاه اتمی  بوشهر، می‌توان ۲۵۰ هزار مترمکعب آب تولید کرد که این مهم در تامین نیاز استان بوشهر موثر خواهد بود.

امام جمعه بوشهر بر توجه به مسئولیت اجتماعی نیروگاه اتمی بوشهر به محیط پیرامونی تاکید کرد و گفت: آموزش، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، اشتغال‌زایی، ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مرتبط به دانش هسته‌ای باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز در سفری به استان بوشهر ضمن بازدید از نحوه فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر روند ساخت واحدهای دوم و سوم این نیروگاه را بررسی کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.