اسرار ناگفته از نیکولا تسلا!/ ماجرای درگیری بین تسلا و ادیسون چه بود؟

بحث این گزارش درباره زندگینامه نیکولا تسلا نیست، بلکه قرار است به موضوعات جنجالی تری بپردازیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،اول از همه بیایید به صورت خلاصه با نیکولا تسلا آشنا شویم.

نیکولا تسلا متولد ۱۰ جولای سال ۱۸۵۶ است که در دهکده‌ای به نام اسمیلیان که امروزه در کرواسی قرار دارد (در آن زمان، این دهکده در اختیار امپراتوری اتریش بود)، چشم به جهان گشود.

تسلا عناوین زیادی مانند مخترع، مهندس برق، مهندس مکانیک، فیزیکدان را از آن خود کرده بود و همچنین به او دانشمند آینده نگر هم میگفتند. البته حق داشتند؛ چیز‌هایی که او اختراع می‌کرد و یا درباره آن‌ها صحبت میکرد، حتی امروزه هم درک آن سخت است. از تئوریهایش در زمینه برق گرفته تا صحبت هایش درباره سفر در زمان!

همینقدر درباره زندگی تسلا بدانیم کافیست؛ چون اصلا بحث  این گزارش درباره زندگینامه این شخص نیست و قرار است به موضوعات جنجالی تری بپردازیم!

ماجرای درگیری بین نیکولا تسلا و توماس ادیسون چی بود؟

با توماس ادیسون که همه شما آشنا هستید؛ ولی متاسفانه باید بگویم که توماس ادیسون، آن چیزی که مدارس به ما گفته نیست! حالا چرا؟

در آن زمان، یکی از بزرگترین نبردها، نبرد الکتریسیته بود که دو فرد پیشرو در این زمینه، نیکولا تسلا و آقای توماس ادیسون بودند. ادیسون به این دلیل که چندین سال زودتر از نیکولا تسلا فعالیت خودش را شروع کرده بود، در میان مردم محبوب‌تر و معروف‌تر بوده و همچنین به دلیل اختراع لامپ (که به اشتباه به نام او ثبت شد) توانست محبوبیتش را بیش از پیش کند.

تسلا طرفدار جریان متناوب (AC) و ادیسون طرفدار جریان مستقیم (DC) بود؛ و همین آغازی برای شروع یک جنگ تمام عیار بود!

البته اگر بخواهم خیلی خلاصه وار درباره AC و DC بگویم این است که AC نسبت به DC امنیت بالاتری دارد و همچنین عایق کمتری هم نیاز می‌شود و چندین مزیت دیگر که DC از آن‌ها بی بهره است.

تسلا توانست ثابت که جریان DC گران و ناکارآمد است و از آنجایی که ادیسون هم کلی بودجه از طرف سرمایه گذاران دریافت کرده بود، نمی‌توانست به همین راحتی پا پس بکشد. برای همین جنگ شروع شد!

توماس ادیسون با “جی پی مورگان” که یکی از سرمایه داران آن زمان ایالات متحده بود، شریک شد و از آن طرف هم تسلا شرکت خودشان را به همراهی “جرج وستینگهاوس” بنا نهاد. از آنجایی که طرح AC خیلی بهتر از طرح مورد حمایت ادیسون بود، تسلا توانست قرارداد‌های زیادی را به سمت خودش بکشد؛ اما…، اما یکدفعه چند نفر بر اثر طرح AC جانشان را از دست دادند.

همین اتفاق لازم بود تبلیغات‌های گسترده ادیسون بر علیه نیکولا تسلا شروع شود. تظاهرات عمومی، پیاده سازی ولتاژ بالا بر روی حیواناتی مانند فیل و در عجیب‌ترین آن، اختراع صندلی الکتریکی! ادیسون حتی یک اختراع به نام خودش ثبت کرد تا نیکولا را زمین بزند.

همین موضوع باعث شد تا خیلی از قرارداد‌هایی که تسلا بسته بود، فسخ شود، مشتریان از او دور شوند، دیگر کسی با او همکاری نکند و هزاران مشکل دیگر….

برنده جنگ الکتریکی ادیسون بود یا تسلا؟
متاسفانه در این مورد حق به حقدار نرسید. البته درنهایت ادیسون شکست را به نحوه خودش پذیرفت؛ ولی چیزی نصیب نیکولا تسلا نشد. حالا چرا؟

تسلا درنهایت حق اختراع جریان متناوب را به وستینگهاوس واگذار کرد و ادیسون هم که بعدا نام شرکتش به جنرال الکتریک تغییر پیدا کرد، حق استفاده از این اختراع را از وستینگهاوس خواست و این می‌تواند به این معنا باشد که ادیسون فهمیده (که البته از قبل میدانسته) اختراع رقیبش از او بهتر است و شکست را درنهایت پذیرفت.

نیکولا تسلا و ماشین زمان
یکی از اختراعاتی که مردم به نیکولا تسلا نسبت میدهند، اختراع ماشین زمان است. حتی خود نیکولا تسلا هم یکبار گفته که در زمان سفر کرده. او اینگونه گفته:

«من می‌توانم گذشته، حال و آینده را در یک زمان ببینم! »

این حرف بسیار عجیب و غریب بوده و همین موضوع باعث شده تا طرفداران سفر در زمان، یک بهانه‌ای یا بهتر بگویم یک امیدی برای اثبات حرفشان داشته باشند.

طبق گزارشات منتشر شده، تسلا توانست یک دستگاهی را با عنوان ماشین زمان اختراع کند که می‌توانست میدان‌های الکترومغناطیسی را تحت تاثیر قرار داده و زمان را عقب و جلو کند.

این اختراع هیچوقت ثبت نشد و همانطور که گفتیم فقط در حد یک حرف است. البته اینم بگویم که این اختراع، باعث شروع آزمایشات ترسناک فیلادلفیا شد که این موضوع خودش نیازمند یک مقاله‌ای جداگانه است.

نظر نیکولا تسلا درباره خدا
خیلی از شما‌ها درباره این موضوع سوال کردید که نیکولا تسلا که دانشمندی برجسته بود، نظرش درباره خدا چیست؟ حتی بعضی از شما‌ها هم گفته بودین که دین و مذهب تسلا چیست.

درواقع تسلا چیزی از خدا نگفته. فقط در اسناد و مدارک آمده که او در خانواده‌ای با مذهب (مسیحیت – ارتودوکسی) بزرگ شده؛ ولی وقتی بزرگ شده خود را تابع این دین نمیدانسته.

آینده نیکولا تسلا چگونه رقم خورد؟

نیکولا تسلا با وجود اینکه جنگ با ادیسون را پیروز شد، ولی باز هم بعد از مدت کوتاهی به فراموشی سپرده شد و این در حالی بود که اختراعات او باعث پیشرفت‌هایی عظیمی در عرصه تکنولوژی شد. از اختراعات او می‌توان به سیم پیج تسلا و روشناسی بی سیم اشاره کرد.

اکثر اختراعات او برای نسل آینده بود و چیزی که او درباره آن صحبت میکرد، در مغز افراد آن دوره نمیگنجید. حتی امروزه بعضی‌ها ادعا میکنند که نیکولا تسلا با موجودات فضایی هم در ارتباط بوده و این موضوع را دلیل اختراعاتش می‌دانند.

نیکولا تسلا درنهایت در ۷ ژانویه سال ۱۹۴۳ (۸۶ سال) در اتاق ۳۳۲۷ هتل نیویورکر جانش را از دست داد و جنازه اش ۲ روز بعد از مرگش، توسط خدمتکار هتل پیدا شد؛ و این بود پایان زندگی یک فردی که دنیا را تغییر داد!

بعد از اینکه نیکولا تسلا مُرد، شرکت و سازمان و آزمایشگاه و … مختلفی با نام او ثبت شد؛ ولی چه فایده؟!

نظر شما درباره تسلا چیست؟ به نظر شما در جنگ برق، حق با تسلا بود؟ آیا ادیسون حق او را خورده؟ در کامنت‌ها نظرات خودتان را برای ما بفرستید. ما همیشه منتظر نظرات خوب شما هستیم.

منبع:تن تاپ

انتهای پیام/

برچسب ها: ادیسون ، مخترع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
تحت هر شرایطی باید با همکاریش با ادیسون ادامه می‌داد
وقتی به یکی مثل ادیسون بخواهی پش۰ت کنی عواقب سنگینی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
من دوست دارم این چیزارو ولی به نظرمن کل حرف هاشون اشتباه بود
Iran (Islamic Republic of)
Kj
۱۹:۱۷ ۰۲ آذر ۱۴۰۲
اونایی که میگن الکتریسیته در طبیعت هست و مثل رعد برق و اینا
رعد و برق الکتریسیته ساکن داره اونی که ما داریم ازش استفاده میکنیم الکتریسیته جاری هستش و توی طبیعت هم جریان برق متناوب وجود نداره برق مستقیم هستش یک لحظه استخراج میشه و تمام ، اما برق متناوب دائما در حال تغییر جهت هستش
Iran (Islamic Republic of)
پرستش
۰۹:۰۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
ادیسون یهودی نبود، اتفاقا برعکس
ادیسون مسیحی بود و یهودی ها رو خوب میشناخت. درباره صنعت سینما هم یهودیها از چنگش درآوردن. در اینباره خیلی کتابها نوشته شده، یکیش: امپراطوران هالیوود. اتفاقا بعید نیس که تسلا یهودی بوده باشه. این حجم از تخریب ادیسون یه پروپاگاندای یهودیه اتفاقا، راسش هم ایلان ماسکه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
الکتریسته و برق در طبیعت هست
اختراع هم نشده در واقع کشف شده
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۷:۵۵ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
برق چه طور به دست میاد؟
از حرکت الکترون اجسام
از آب
از هوا
حالا این قدرت الکتریسته هایی که در این ها هست باید استخراج شود
برق چیزی نیست که اختراع شده باشه
در حقیقت راه استفاده از برق کشف شد
فقط یک رعد و برق انرژی و توانی داره که از ده ها نیروگاه برق بادی و آبی بیشتر هستش
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۷:۴۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
اصولا برق اختراع نشده
کشف شده
چون در طبیعت هست و بی سواد ها فقط کافیه به رعد و برق نگاهی بندازید
حتی سلول های مغز هم الکتریسته داره
United States of America
محمد
۱۰:۵۰ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
همین لامپی که بالا سرتون میبینین ، کلا جریانش متناوبه
اگه تسلا نبود ، همی الان داشتیم با منقل و مشعل ، خونمونو روشن نگه میداشتیم
این همه خدمات به بشریت کرد ولی زندگیش اصلا خوب نبود و خیلی تحمل کرد
موقعی که مرد ، سوزوندش ، بردن خاکسترشو ریختن تو یه گوی طلایی که از تسلا مراقبت کنن ، شرکت زدن به نامش
او موقعی که زنده بود قدرشو نمیدونستن ولی حالا که تو اون دنیاست ، الان قدرشو میدونن
Iran (Islamic Republic of)
کازوتو
۱۰:۲۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
بنیاد نوبل قرار بود که جایزه نوبل رو به طور مشترک به ادیسون و تسلا بدهد اما چون هر دو با هم اختلاف داشتند و به نحوی دیگری را شایسته جایزه نوبلنمی دانستند جایزه نوبلبه فردی به غیر ان دو تعلق گرفت با این حال هر دو شایسته سپاسگذاری و تقدیر هستند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۵۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
ادیسون بعدا از کار خود پشیمون شد و از تسلا طلب بخشش کرد و هنگامی که مریض بود تسلا به دیدنش اومد و اختلافشون حل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
عجب
قوه تخیلت خیلی قویه خطرناک هستش و ممکنه به کل روانی شوی
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۶:۴۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
به نام خدا
من عاشق تسلا هستم مرد خیلی بزرگی بود خدا بیا مرزه حقش خورده شد اگه می زاشتن می تونست ماشین زمان رو ۱۰۰ درصد کشف کنه خیلی حیف شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اگر سفر در زمان شدنی است چرا هیچ مسافر زمانی الان و در تاریخ دیده نمی شود؟
Iran (Islamic Republic of)
کانائو
۱۵:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام من کانائو هستم میخوام کمی ازچیز هایی که درمورد ماشین زمان کشف کردم را به شما بگویم الان میخوام بگم رشته ی دنیا چیست حتما بعضی هاتون میدونید من به کسانی که نمیدونم میگم(دنیا های موازی زمان فقط یک رشته نیست که از گذشته به آینده حرکت کنه زمان شامل تعداد بی نهایت رشته موازی میشه شبیه رودخانه ها که اسم آنها را گذاشتند رشته دنیا برای مثال فرز کنید یک قاتل سریالی امروز میاد که شما را بکشد اگه من از آینده بیام و از این اتفاق جلوگیری کنند دنیا به دو قسمت انشعاب پیدا میکنه یکی دنیایی که دراون زنده اید و دیگری دنیایی که در آن مرد ها اید) اینم از تحقیقات من راجع به رشته های دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۶:۴۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
این چیزی که من الان میخواهم بگویم هنوز چیزی ندارم که سابتش کنم ودر فظای مجازی هم نیست ولی من متمعین هستم که یک شخص دیگر بعد از نیکلاتسلا یک ماشین زمان دیگ ساخته اسم اون شخص (جان تیرتور)است لطفا نپرسین از کجا و چگونه اسمش را فهمیدم.
Iran (Islamic Republic of)
من
۲۲:۰۶ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
عزيز شما يكم بيشتر روي املاي كلماتت كار كن و حرف بي منبع نزن
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۶:۴۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
من چند ماه است که دارم درمورد این موضوع تحقیق میکنم و هرچه پیدا کردم را در بک کتاب مینویسم ولی این نوشته هایی که الان خواندم را هیچ جا ندیده بودم برای همین برام یکم عجیب است چون الان دیگه کمتر کسی نیکلاتسلا را میشناست برای همین اگر از دیگران بپرسید نیکلاتسلا را میشناسند بیشتری هاشون میگویند (نه) شاید بعضی ها تیز هایی درمورد نیکلاتسلا وماشین زمانش میدانند که تو فظای مجازی یا جاهای دیگر نممی گویند چون اگر ما بفهمیم شایو اتفاقی بیفتد برای همین ما باید بفهمیم.
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۲:۲۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
من متمعن هستم ساخت ماشین زمان واقیت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
ما از هر دوی آنها به دلیل اختراعات و خدمت به بشریت متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۴۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
اصلا برق اختراع نشد بلکه کشف شد
حتی اگر ادیسون لامپ ... اختراع کرده باشه تسلا در راه اختراع چیزی بوده که بدون برق کشی برق به خونه هابیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
به نام خدا!
نتیجه تلاش یک سال بالاخره توانستم بفهمم منظور از این حرف چیست. منظور تسلا به هیچ عنوان اشاره به اختراع ماشین زمان نیست.اگر روی این موضوع تامل کنید می‌فهمید بخش اعظمی از مفهوم این موضوع جاذبه است. جاذبه محیطی نه، جاذبه ذهنی
Iran (Islamic Republic of)
ریحان
۱۵:۳۹ ۱۷ دی ۱۴۰۰
میشه مقاله در رابطه با نظریه های نیمه تمام و یا مثل همین ماشین زمان که در موردش حرف زده شده رو بدین. و البته در بارشون توضیح هم بدین
Iran (Islamic Republic of)
سال تولدت رو در هم جمع کن یکی یکی بعد اگر عددی که به دست آوردی بر ۳و۶و۹ بخش پذیر باشد تو علم زیادی داری
۰۸:۵۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
زندگی با اعداد ۳.۶.۹ بوجود آمده
به مثال هر انسان ۳۶۹ تا فرشته ی همراه دارد
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۰۰:۱۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
به نام یزدان پاک
درود
من فقط میدونم که هر انسانی با هر دین یا مذهبی به یه هم نوع خودش کمک کنه با اختراع باشه یا هرچیز دیگه ای پیش خدا جایگاه ویژه ای داره
من سخت دارم رو یه موضوعی که میدونم برام خیلی زود پیش، میاد کار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
من هم می گم ادیسون حق تسلا رو خورده نباید اون کار رو می کرد! واقعا چه دروغ بزرگی رو به ما گفتن!
Iran (Islamic Republic of)
سانشاین
۰۰:۲۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
من نیکولا تسلا رو قبول دارم!اون خیلی باهوش بوده.‌.راز اعداد ۳۶۹! باید ساعت ها روش فکر کنی!
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۲۳:۰۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
نحق نیکولا تسلا به شدت خورده شد
برین فیلم جنگ جریان رو ببینید عالیه، نیکولا تسلا یه اختراعی میکرد که اگه الان کامل بود با یه میله تو زمین میتونستیم به برق دسترسی داشته باشیم ولی این ادم های بی طرفیت اهن های اون اختراع رو برای جنگ از بین بردن و...
ادیسون هم خدا بیامرزتش ولی من شنیدم اختراعتش به دروغین به نام اون ثبت شدت و اون درواقع حق کارکنان اون بود. در رابطه با اون صندلی هم واقعا برای اقای ادیسون متاسفم یک ادمی که باید اعدام میشد رو با این روش کشتن و اون به صورت کامل، کامل سوخت و نیکولا تسلا این دانشمند بزرگ بدنام شد. خدمتکار اقای ادیسون به سما جریان AC رفت اگه درست یادم باشه و با برق گرفتگی مرد که فکر میکنم این برق گرفتگی هم عمدی بود!
حالا خودتون قصاوت کنین.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۲۹ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
چیزی که سرنوشت یک آدم یا یک ملت رو بهبود میده EQ نیست بلکه IQاست. یعنی هوش اجتماعی برتر از هوش ریاضی است. ادیسون هم هوش ریاضی خوبی داشت و هم هوش اجتماعی بالایی داشت.
روابط عمومی خوب ، فرار بموقع اروپا ،خدمت به جامعه ، پشت کار و ... همه باعث پیروزی ادیسون شد. و تسلا با هوش ریاضی بالا و هوش اجتماعی پایین در تنهایی و در عزلت درگذشت. رو ح هر دو شاد که به دنیا و به ما خدمت کردند. آن دنیا حتمن دوستان خوبی برای هم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
تسلا مرد بزرگی بود... کاش تسلا پیروز میشد...که الان..دنیایی بهتر و پیشرفته تر داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۰:۰۴ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
تاریخ پر از این نا عدالتیهاست. شرایط من هم بی شباهت به شرایط تسلا نیست. من تونستم با مطالعاتی که داشتم زلزله ۸ ریشتری تگزاس را پیش بینی کنم و همچنین دو هفته قبل از زلزه ۷.۱ کرمانشاه ، وقوع زلزله در آن منطقه را پیش بینی نمودم که مستندات همه آنها موجوده. این موضوع مقدمه ای شد برای عداوت و کینه توزی افرادی که به اسم پیش بینی زلزله سالانه میلیاردها تومان از بیت المال هزینه خرید و نصب تجهیزاتی میکردند ک هیچ گونه کاربردی نداشت. در نهایت همان افراد که پستهای مهم را در دست گرفتند، مرا از سازمان دولتی که ۱۵ سال کارمندش بودم، اخراج کردند. بخش جالب ماجرا اینجاست که فردی که مرا اخراج کرد در مدت ۲۷ سال ۳ تا نقشه ملی تهیه کرده بود ولی من در مدت ۱۵ سال، ۱۷ نقشه ملی داشتم. ایشان مدرک کارشناسی ارشد را با تقلب گرفته بودند و حتی نتوانستد مقاله داخلی بنویسند تا از پایان نامه خود دفاع کنند درحالیکه من از بهترین دانشگاه کشور با نمره بیست از پایان نامه دکتری دفاع کردم. دستگاهی که من در دوره فرصت مطالعاتی در کشور خارجی آموزش دیدم در دنیا تعداد خیلی کمی افراد هستد که با آن دستگاه آشنایی دارند. من نتایج مطالعاتم را در بالاترین مجلات دنیا رائه کرده ام. اگه واقعا دنبال کشف حقایق هستید، من حاضرم نشان دهم که هم اکنون چه تخلفات و حق کشیهایی صورت میگیره.
Finland
ناشناس
۲۱:۵۲ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
بنظر من نه تسلا نه ادیسون فقط دانشمندان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
مهدیار
۱۷:۱۳ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
آینده
۰۰:۴۲ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
به نظر من تسلا خیلی اختراعاتش از ادیسون بالاتر بود و به نظر من ادیسون یا اطرافیانش اگه طوطعه نمی‌کردم العان تسلا پیروز میشد و همچنین جریان برق سالمتر و تقریبا رایگان بود
Iran (Islamic Republic of)
بی بی جون
۲۳:۳۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
دوست گرامی شما کمی اشتباه نوشتید .مخترع لامپ اقای ادیسون بود که در ازمایشگاه روی فلزات زیادی از جمله تنگستن به موفقیت رسید ولی مخترع برق که مردم عامی فکر می کنند نیست و برق قبل از او توسط اقایان ولتا و امپر اختراع شد که همان برق DC است و ادیسون نزدیک به هزار اختراع دیگر از جمله گرامافن و غیره را در کارنامه خود دارد ولی اقای تسلا بیشتر روی ولتاژهای قوی و قدرت انرژی و انتقال انرژی بصورت های مختلف مثل برق بیسیم و از این نمونه بوده و حتی وسیله ای اختراع کرده که به رئیس جمهور وقت امریکا گفته بود به او بودجه بدهند می تواند توسط برق از فاصله ۱۵۰ کیلومتری هر وسیله در اسمان را نابود گرداند که به او محل نگذاشته و او را مسخره می کردند ولی اکنون از همان اطلاعات در حال ساخت لیزر های دور برد و سلاح نظامی هستند .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی آرامیده
۲۳:۱۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
دوستانی که در حال دعوا هستند بهتره یه سر به پادکست استرینگ کست بزنن و ۲ فایل AC/DC رو خوب گوش کنن

مخترع برق DC ادیسون بود و مخترع برق AC تسلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
ایشان مطلق به یک قرن قبل بود. ایا با این رشد علمی هنوز کارهای او کشف نشده؟البته ان دو پایه گذار الکتریسته و برق و... بودند. همین بس . الان کارهای انها درحد کاردستی بچه مدرسه است. البته این به معنی تکامل است. اینها قهرمان سازی ورویا پردازی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
سلام
هر. کدام طرح خودشان را داشتن وهر دو مطمئن بودند که راهکارشون بهتره اگه دو نفر جای بحث وجدل با هم مشورت می‌کردند مطمئنا. که می‌توانستند شاهکار بزنند ولی جای دوستی با هم دشمنی کردند و هر چه را که می‌توانستند بسازند هم با دشمنی کردن نصفه نیمه رها کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
عکس،انگار الکترو دربرابر رایدن هست خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
تسلا صد در صد از ادیسون بهتر بود. متاسفانه ادیسون آدم حقه بازی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
مچکرم مفید بود ..سپاس
Iran (Islamic Republic of)
منوچهرپئرپاشالیلان
۱۹:۰۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
ادیسون درواقع اختراع تسلارودزدیدچون دوربرش پولدارزیادبودولی تسلانه پول داشت نه طرفدارنمونه کارهای تسلاالان هم تومغزادمهانمی گنجدزنده بودمی گفتن حتمایه چیزی زده روحش شادانسان واقعی تمام عیار
Iran (Islamic Republic of)
محمد یاری
۱۷:۴۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
Dc تسلا مخترع این نمونه برق هست برق متناوب برق 12 ولت برق باتری اینا
Ac ادیسون برق مستقیم یا همون 220 برق خونه
برعکس گفتی داداچ
Iran (Islamic Republic of)
بی بی جون
۲۳:۴۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
داداچ شما هم که اشتباه گفتی . برق DC یا دایرکت کارنت یعنی برق مستقیم مثل باطری . و AC یا الترنیتیو کارنت همان برق متناوب که در خانه های ما ۲۲۰ ولت و در امریکا و ژاپن و اروپا ۱۱۰ ولت است .
Germany
Abbas
۱۷:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
دعوا نکنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۴۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
البته ماشین زمانش دروغ بوده همینطور اختراعاتش نصفه بوده یه سریاش یه سری طرحشم به خاطر فقر نتونسته انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
هم نیکولا و هم ادیسون دو فرد باهوش بودند متاسفانه رسانه ها الکی غوغا به پا میکنند و برای جلب توجه حرف های دروغ میزنند این دو دانشمند با یکدیگر جنگ نداشتند!فقط باهم رقابت میکردند و دو دوست صمیمی بودند حتی نیکولا یه زمانی برای یادگیری بیشتر به پیش ادیسون رفته ادیسون هم کمکش کرده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
ادیسون به غیرازاختراع برق چندین اختراع دیگرنیزداشته نابغه ای که مردمان دنیانبایداورافراموش کنندچون اکثردستگاههاهمه بابرق کارمی کنندبه غیرازتلفن من آرزو می کردم کاش ادیسون زیادعمرمی کردتااختراعات زیادی راازخودبجابگذارد
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۱۹:۵۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
ادیسون بیش از 1000اختراع ثبت شده داشته، هر دو یعنی هم ادیسون و هم تسلا آدم های باهوشی بودند و بهتره ما نظری و قضاوتی در موردشون نداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
Hady
۰۱:۲۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
با تشکر. مطلب بسیار عالی و آموزنده‌ای بود که حتما می‌بایست درخصوص این دو دانشمند بزرگ، اطلاع‌رسانی می‌شد. حتی در این میان، آقای ادیسون، با لابی‌گری وسیع در سیستم بانکی ایالات متحده، موفق شد مانع اعطای وام‌های درخواستی آقای تسلا شود.
ضمن تشکر، به نظر می‌رسد درخصوص سال مرگ آقای تسلا، اشتباه تایپی شده باشد. چون فکر میکنم ایشان در دهه پنجاه میلادی فوت کرده باشند.
ببخشید و موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
فضلی
۰۰:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
تسلا می‌توانست جهان را به جای بهتری تبدیل کند اما جانش را از دست داد او ادعا میکند که ماشین زمان را اختراع کرده بوده پس واقعا دانشمند بوده شاید اگر مثل او در تاریخ بود گوشی هوشمند خیلی قبل تر اختراع میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
بدون هیچ تردیدی ادیسون برتر بود
در مقاله شما و چند جریان عغده ای(با عرض معذرت، منظورم شفاف سازیه نه توهین) فریاد مظلومیت تسلا رو سر دادن
ادیسون کند ذهنی بود که با تشکیل تیمی قوی و با بیش از دو هزار اختراع زندگی بشر رو تغییر داد
موج خواستن و توانستن به راه انداخت
تسلا نابغه ای بود که با چند نظریه و بدون تکمیل اختراعاتش نظر هیچ کسی رو نتونست جلب کنه
نابغه ای ، پس اگه سرمایه گذار میخوای لازم نیست با پروژه جهانی شروع کنی
پروژه های کوچکترت نظر همه رو بر میگردونه تا برسی به بزرگا
خدا رحمتش کنه ، ولی چنین نابغه ای وقتی در تنهایی میمیره یعنی نتونست کسی رو کنار خودش نگه داره
مردم دولت نغبه ها ، شاگردات ، مشتاقان ، به قول دوستان مهندسین برق و ... ول کن ، لااقل با خدمتکار هتل سلام علیک کن که بعد یک روز بفهمه نیستی
و در نهایت ، تراوشات ذهن من بود ، تا واقعیت چی باشه
خطاب به خودم ، همه چی سر جای خودشه ، خودتو ناراحت نکن
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب
۱۴:۰۵ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
تسلا برتر بوده دانشمند خود انیشتن هم میگفت تسلا دومی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
تسلا برتر بود.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۲:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
اونجایی که گفتی نتونسته کسیو کنارش نگه داره باید عرض کنم که ونگوگ(نقاش تقریبا همون دوره) به علت فقر مثل تسلا مرد و الان قیمت یکی از نقاشیاش 152ملیون دلاره پس همیشه تنهایی دلیل به اشتباه نیست
تو یوتیوب یه خلاصه زندگی نامشو ببینید که ادیسون چجوری با قول الکی سر تسلا کلاه میزاره
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۰:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
مثل داستان استیو جابز نابغه و بیل گیتس کودن که ایده ویندوز رو ازش دزدید و بنام خودش ثبت کرد،آخرش هم در میانسالی سر جابز رو زیر آب کرد،گیتس در مقابل خلاقیت جابز که هم مدرسه ای بودند در حد صفره
Iran (Islamic Republic of)
۲۰۰۰
۲۳:۳۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
چرا نگفتین پس لامپ رو کی اختراع کرده
یدونه فیلم هالیوودی دیدین جو گرفتتون که ادیسون بزرگترین مخترع جهان حق تسلا رو خورده !!! چهارتا دانشجوی رشته برق صنعتی ام جمع شدن برای ما از ادیسون دم میزنن،شما ک کوچکترین فهم و اطلاعی از هالیوود ندارین لازم نیست داستانهای تحریف شده اش رو برای صدمین بار بازگو کنید،همه دنیا و همه کتب درسی سراسر دنیا اشتباه میکنن شما فیلسوف بزرگ درست میگی!خوبه ک حق به حق دار)ادیسون( هم در طول زندگیش هم پس از مرگش رسید،چون بانی ترقی در امریکا میشد یه عده مدام از اصل و نسب تسلا دم میزنن و بعدم بزرگتراز چیزی میکننش ک بود،شما مستنداتت رو رو کن نه داستانای هالیوودی ک حق تحریف رو ب کارگردانان دادن مانند تارانتینو
Iran (Islamic Republic of)
اسمم مهم نی
۲۰:۲۷ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
بزارید سریع قضیه رو تمومش کنم
پس بزارید از اول شروع کنم
ایلومیناتی سازمانی ک به قول خودش با شیطان ارتباط دارنو میخوان نظم نوین جهانی رو برقرار کنن(جون عمشون)
اینا تمام خبر ها کتب های درسی و غیره رو دست کاری میکنن ادیسون هم ایلومیناتی بود
تقریبا تمام بازیگرای هالیوودی ایلومیناتین اونا قرار دادی رو با ایلومیناتی بستن
که ایلومیناتی به شهرت برسونتشون به پول به اندازه ای غیر قابل توصیف
و در عوض اونا هم تبلیغشونو میکنن با کلمه ی rain man ک دیدید ده ها خواننده ی خارجی مثل امینم و غیره اینو به زبان اوردن
ک الان براتون سوال میشه که خواننده ها بگن rain man چ سودی برا ایلومیناتی داره
تعلیم ضمیر ناخود آگاه
من حوصله ندارم براتون توضیح بدم ک چطورو فلانو اینا برید خودتون سرچ کنید تو گوگل بنویسید خواننده هایی ک روحشان را به شیطان فروخته اند براتون میاد
پس خلاصه بدونید ک
حق تسلا خورده شده
ادیسون به خاطر اینکه ایلومیناتی بود دولت بانک ها و همه طرفدارش بودن (کل دولت آمریکا و اروپا رو ایلومیناتیا تشکیل میدن)
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۲۲:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
من خیلی در این مورد تحقیق کرده بودم داستان از این قراره که ادیسون هر طور که میتونه میخواد نذاره روش به صرفه و کم هزینه ای که داخل خیابون های الان هم وجود داره به مرحله اجرا نرسه اینه که تمام تلاشش رو برای نابودی تسلا به کار میگیره تسلا هم با آزمایشات متعدد ثروت هنگفتی رو جذب میکنه بعد تمام ثروتش رو به اون دوست ورشکستش میبخشه و اونقدر فقیر میشه که با پرنده ها دوست میشه و وقتی کبوترش میمیره افسردگی شدید میگیره و اون هم دار فانی رو وداع میگه
Germany
ارمین
۲۱:۲۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
درمورد ماشین زمان خب اگر میتونست اینده رو ببینه پس میتونست جوری جنگشو پیش ببره یا ادیسون که حداقل چیزی گیرش بیاد و صد تا کار دیگه میتونست بکنه خیلی از دانشمندان حتی خیلی از بزرگاشون ادعای سفر در زمان داشتن ولی خب ایا اثبات کردند ؟ حداقل وقتی اینده رو میبینی میتونی یچیزی رو پیش بینی کنی نه ؟ ولی خب همه دانشمندان مثل تسلا و ادیسون و انیشتین و ... همگی دانشمندان ارزشمندی بودن و کسی بهتر از دیگری نیست چون همشون به هم وابستن اگر دقت کنید و اون یکی بدون اون یکیش قابل پیشرفت نبود .
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۰:۴۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
از کجا معلوم که ایلان ماسک همون تسلا نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۳۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام، ادیسون نامش به عنوان مخترع برق و فرد اول این اختراع بود وبه عنوان دانشمند برق یا الکتریسته به ثبت رسید،، بعد از چندین سال آقای تسلا هم در اختراع خود اللخصوص فیزیک
نسبت به ادیسون برتری جست،، و این دانشمند به تکمیل برق متناوب به شهرت رسید تا اینکه موجب به مرگ تعدادی از مردم زمان خودش که ادیسون از جریان متناوب مطلع بوده ولی به الکتریسته غیرمتناوب یعنی برق DCیا برق مستقیم اهمیت میداد که باعث مرگ و میر نمیشد،. که تا هنوز هم به شهرت جهانی معروف است،، همینکه برق قطع می‌شود چهره ها وصنایع واقتصاد در هر ثانیه به ضررهای کلان روبرو می‌شود، و همینکه برق رفع اشکال می‌شود و همه امکانات جهانی روشن می شود انگار همه چیز تغییر می‌کند،، و اولین شعاری که میدن،، می‌گویند به قبر مخترع برق نور ببارد،،، روح هر دودانشمند جهان کره زمین شاد باشد
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۰:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
طبق نوشته شما تسلا ۱۲۹سال زندگی کرد!!!
دقت لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
تسلا دانشمند بسیار ارزشمندی برای همه ی بشریت بود . من معتقدم مسافرت چنین فردی در زمان آینده بعید به نظر نمی رسد .
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل رهبر
۱۶:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
یعنی تسلا130سالش بوده که فوت کرده.. تولدش وزدن 1856وفات 1985مگه داریم.. بنظرم تسلاجنگ جهانی دومم ندید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
هم ولتاژ متناوب خوبه ، هم ولتاژ مستقیم ، و کسی سر این دو دعوا نمیکنه .
اکنون هر دو ولتاژ ، قابل تبدیل به هم هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
بحث تجاری و جذب سرمایه داران موجب این جنگ شده.
Iran (Islamic Republic of)
Omid
۱۱:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
کافیه یه نگاهی به خطوط انتقال و توزیع و پست های برق بندازین.. اون موقع خواهید فهمید تسلا کی بوده!!!!!
... من مهندس برقم با تمام وجودم درک میکنم چه تفاوتی بین اختراعات تسلا و ادیسون وجود داره..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
چرا ما همیشه صفر و یک هستیم خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
همیشه پیروزی با کسیه که دستگاههای تبلیغاتی حمایتش می کنن بعضی وقتها تبلیغ از واقعیت بیشتر جلوه میکنه ادیسون احتمالا در مورد ارتباطات اجتماعی قوی تر عمل کرده
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۲:۱۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
نیکلا تسلا، نابغه تکرار نشدنی. انسانی که دانشش فراتر از درک مردم بود.
Iran (Islamic Republic of)
سید حمزه عزیزی (کرمانشاه)
۲۲:۰۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
اگه تسلا یه میلیاردر بود دنیا چقدر قشنگتر بود؟
Germany
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
معلوم نبود شاید بد میشد. شاید خوب ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
جالبه به خاطر مرگ ادیسون ۲ دقیقه تمام برق انگلستان رو قعط کردن ولی تسلا به حال خودش و در فقر بیچارگی مرد و حتی خونه اش توی آتیش سوخت و مردم فقط تماشا کردن
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۲۳:۰۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
احسنت بر تو دورد به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
دشمنی تسلا با ادیسون نه درستش دشمنی ادیسون با تسلا بوده.
Iran (Islamic Republic of)
نبی
۱۵:۰۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
عزیزم این‌که من بگم حق با کیه در اصل ماجرا تاثیر داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اینکه نظر ندی هم در اصل ماجرا تغییری بوجود نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
پس اون چیزی که تو کتاب سوم ابتدایمون بود الکی بود !
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۷:۱۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
ظاهرا ادیسون استاد حق کشی و زرنگ بازی بوده و حق اصلا ضایع شد. همیشه این ماجرا تکرار شده یکی با زرنگی مشهور میشه یکی در گم نامی و فقر میمیرد.
Ukraine
ناشناس
۰۷:۱۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
ادیسون یک مخترع بی وجدان بوده و تسلا یک نابغه به تمام عیار
Iran (Islamic Republic of)
حسین مرتضایی فرد
۰۸:۴۲ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۷:۵۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
با سلام.
متاسفانه تسلا که از نظر من باهوش ترین انسان تاریخ بوده حقش بدجوری خورده شده ادیسون فقط یک دزد بوده و بس اگه تسلا حامی مالی داشت الان بشر هزاران سال جلوتر بود اما خوب همیشه آدم های بی کس بدون حامی باقی میمونن اما خوب خدارو شکر که با گذر زمان فهمیدیم که تسلا یه انسان بزرگ و دانا بوده امیدوارم که همه اینو بدونن که تسلا به فکر مردم بوده اما کسایی مثل ادیسون چشم دیدن موفقیت این فرد رو نداشتن.
روحش شاد باشه تسلا یکی از اون انسان هاست که وقتی زندگی نامه و کار هایی که خواسته برای مردم انجام بده اما نزاشتن و حامی نداشته ازش حمایت کنه رو نگان میکنم گریم میگیره
Japan
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
خدا رحمت کند تسلا را، ميگن باوجود استعداد و اختراعات زیاد، در اوج فقر از دنیا رفته و قبرش هم مشخص نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
دایم الخمر بودنش رو هم اطلاع دارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
اسرارها؟ا اسرار خودش جمع می‌باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
اختراعات تسلا اگر اگر بجای ممانعت سرمایه داران زمان خودش با حمایت آنها روبرو میشد الان بشر صدها سال جلوتر بود برق یکی از اختراعاتش بود ک ب روشی ارزانتر در اختیار مردم قرار میگرفت در حالی ک روش تولید برق توسط ادیسون بسیار گران و خطرناکتر هس تسلا طرحای زیادی داشت که شاید بعلت نداشتن حامی مالی نتونست آنها را ب نتیجه برساند و البته دلیل دیگرش بیم آن داشت ک یک کشور از ابزار ساخته شده اش بتواند تمام کشورها را مستعمره ی خود بکند و از ساختن بعضی از طرحاش. صرفنظر کرد روحشان شاد. یادشان گرامی
Ireland
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مثل ژول ورن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
شما در همین مقاله گفتید سال 1985 میگویند که ماشین زمان اختراع کرده
بعد نوشتید که سال 1943 مرد...!!!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا داغری
۱۶:۳۸ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
اره واقعا یه اشتباه افتضاحه بله متاسفانه بهای موفقیت مرگه مگ‌اینکه موفقیتت رو تسلیم دیگران کنی تسلای بیچاره انقد شعور ندارن ک تو یک درس از مدرسه تا دانشگاه اسمشو نمیاره تسلای عزیز قدرت ارتباط با‌کائنات و تغییر فیزیک‌بدن و تغییر سرنوشت رو پیدا کرده بود کشتنش چون نمیخواستن مردم ب چیز هایی ک دوس دارن برسن چوج اینجوری دیگ هیج وابستگی ب دولت و کشور هاشون نمیداشتن
Iran (Islamic Republic of)
سعید آبدار
۲۰:۱۲ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام..، دوست عزیز ظاهراً اشتباه چاپی است و ماشین زمان تسلا به روایتی درسال ۱۹۰۵ ساخته شده است.
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار تسلا
۱۱:۲۳ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خداوند هردوی این ابر مردان تاریخ ساز را رحمت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مثل ژول ورن!
Iran (Islamic Republic of)
رضا یکرنگی
۱۶:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
شکی نیست که تسلا برتر و قابل قیاس با ادیسون نبود و تبلیغات و رسانه بود که او را(ادیسون) اینچنین مطرح کرده بود .
تسلا طرح هایی داده که نه تنها در آنزمان بلکه برای زمان فعلی نیز قابل درک نیست .
او یک فوق نابغه بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مثل ژول ورن!
Ireland
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مثل ژول ورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
دقیقأ مثل ژولورن
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۴:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
کارش خیلی درست بوده
Iran (Islamic Republic of)
کمالی
۱۰:۴۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بنده تخصصم دربرق والکتردنیک هست هردوجریان برق مهم هست البته acازهمه مهمترهست وقابل تبدیل هردودانشمندمهمندبه بنظرمیرسدادیسون بداخلاقی وجاه طلب بوده ومرگ تسلامشکوک هست وکسی پیگیران نبودامادانشمندبزرگی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خدا رحمتشون کنه

خدمت بزرگی به بشریت کردن.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا توکلی
۰۹:۱۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
حق با تسلا بود و او دیوانه نبود.
چرا بعد از ۷۵ سال اسنادی که از اتاق او در هتل کشف شد همچنان در فایلهای محرمانه‌ی سیا قرار دارد ؟
تسلا تکرار شدنی نیست.
Canada
ملت ایران
۰۹:۱۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
نیکلا تسلا یک ضد انقلاب بود..یک منافق بود ..همون بهتر که مرد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مرگ بر منافق
مرگ بر امریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر انگلیس
مرگ بر ال سعود کافر
مرگ بر امارات
مرگ بر بحرین
مرگ بر فرانسه
مرگ بر اردن
مرگ بر....
Iran (Islamic Republic of)
چیچی میگی؟
۰۰:۴۱ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
چیچی میگی بابا انقلاب کجا بود اون دوران
Iran (Islamic Republic of)
نیماکازر
۰۴:۲۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
ببخشید مایه خجالته که کسی به ملیت 225 میلیون نفر و ملیت چند ده میلیون آدم توهین کنه، مرگ بر اسم هر کشوری گفتن توهین به مردم اون کشوره یعنی اون کشور نابود بشه اگه کسی بگه مرگ بر ایران شما ناراحت نمیشید.چرا به جای خطاب قرار دادن دولت یا حکومت اون کشور هویت مردم یه کشورو خطاب قرار میدید‌؟
Iran (Islamic Republic of)
آزاد
۱۶:۰۳ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
برو خودتو به روانپزشک نشون بده وضعت خیلی وخیمه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۴:۴۸ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
یه آدم بایدنادان باشه که بیاد وسط بحث علمی یه همچین چرت و پرتایی بگه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
حق باتسلا بوده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۰۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
خیلی جالب بود سباس
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۰۶:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
اولا نویسنده عزیز شما بنده رودر صندلی قضاوت قرار دادی که باید عرض کنم به گفته های شما نمیشود قضاوت کرد و حتما برای قضاوت و نظر دادن باید اطلاعات کامل داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۰۶:۱۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
✔ آیا می دانید اختراع لامپ با ما چه کرد؟
نور انواع لامپ در تقسیم بندی طبایع در طب الهی در زمره انوار سرد مصنوعی و مولد رسوبات سودا (سرد و خشک) می باشد.
بیماری های ناشی از افزایش خلط سودا؛ انواع سرطان، دیابت، افسردگی، وسواس، ام اس و ...
محرومیت بشر جدید از رؤیت آیات باشکوه خداوند در آسمان شب
ضعف و بیماری های چشم
اختلال در ترشحات غدد درون ریز
دیرخوابی و به هم ریختن ساعت بیولوژیک بدن
آیا از تأثیرات مخرب آپارتمان نشینی بر جسم و روح باخبرید؟
آیا می دانید دوری از نور خورشید و خاک با ما چه می کند؟
از لایه های پنهان تأثیر ورود پلاستیک از البسه و فرش و ... به محیط زندگی چه می دانید؟ آیا از مضرات مواد نفتی و سیمان و فوم و آهن در سازه های جدید باخبرید؟
تا به حال توجه کرده اید که دغدغه ها و بحران هایی همانند تحصیلات و کسب مدرک، اشتغال، مسکن و ... همچنین بحران کم آبی، بحران اقتصادی و تورم و ... مولود همین تمدن جدیدند و در سبک زندگی سالم و طبیعی این دغدغه ها و بحران ها بی معنی اند.
آیا می دانید این همه تجهیزات مدرن درصدد رفع بحران هایی هستند که خود مسبب آنند!
زندگی مدرن ما را از مشاهده آیات رحمت الهی دور کرده و جهانی متوهم با صور خیالی اختراعات بر مبنای علم ناقص بشری نصیب ما کرده است. آیا می دانید محصول این جهان مصنوعی و توهم زده چه نوع انسانی خواهد بود؟
آیا می دانید ما را با این علوم و تکنولوژی مشغول کرده اند تا معنا و هدف زندگی زیبا را نفهمیم و برده بودنمان در نظام سرمایه داری را حس نکنیم ...
Iran (Islamic Republic of)
انسان باشیم
۰۱:۵۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا وارد دنیای ماتریکس شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
یعنی الان خودت تو خونتون لامپ نداری
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۲۱:۲۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
کوتاه بیا داداش، خب شما لامپاتونو خاموش کنید اگه ناراحتید،
United States of America
احمد
۰۳:۵۰ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
خودشی ناراحت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
یوخ بابا
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۵۵ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
پس بیخود میکنی تو خونت لامپ روشن میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
شما از این به بعد لامپ استفاده نکن
Iran (Islamic Republic of)
صمد
۰۸:۰۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
قرصاتو خوردی آیا؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۴۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۰
الان با گوشیت داری امکاناتو نقد می کنی. حتما سود تکنولوژی بیشتر از زیانش بوده
Iran (Islamic Republic of)
بدون مطالعه نظر ندهیم.
۱۶:۰۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام

تو که داری تکنولوژی رو نقد میکنی تو خونتون تکنولوژی ای نیست ؟ همین گوشی ای که باش این مزخرفات را نوشتی هم جزو تکنولوژیه تو میخوای برگردی به چند صد سال پیش مشکلی نیس. میتونی بری تو جنگل آمازون زندگی کنی اونجا انسان های غیر متمدن هستند و میتونی باهاشون هم کلام شی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
درست گفتین ولی خب سود هایی هم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
بله تسلا مهمترین اختراعات را داشت ولی در نهایت بنام ادیسون ثبت شد. علت هم یهودی بودن ادیسون بود. سیاست را خوب می‌شناخت و این باعث نام آوری او بود تسلا اگر عاقلانه تر عمل می کرد پیروز میدان بود تسلا دانشمند بزرگی است و گذشت زمان دارد این موضوع را ثابت میکند.ولی یادمان باشد قبل از تسلا دانشمندان ایرانی که اکنون به مرور دارد کشف می‌شود به نیروی برق دسترسی پیدا کرده بودند و اما ادیسون باید این را بدانیم با افول آمریکا بیشتر مشخص می شود یک سارق دانش بیشتر نبوده است با همه این حرفها در کشور خودمان باید برای مصرف بهینه انرژی سریعتر به سمت استفاده از برق مستقیم برویم الان هم بسیاری از کشورها از این ایده دارند استفاده می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
چرا باید چیزی رو گسترش بدیم که سالیان سالیان هست که تمام افراد دانشمند به دنبال آنند؟
چرا چیزی نسازیم که از برق هم بهتر باشد؟
درست است در جوامع سرسر جهان همه از برق استفاده می کنند و بهره های سودمندی ازش برده اند اما آیا تا به حال به جز خوبی هایش به بدی هایش فکر کرده اید؟
من نژاد پرست نیستم ولی جوانان ایران روحیه و مغزی دارند که هیچ کشوری ندارد. ناسایی که همه افراد آن را به علم می‌شناسند 50درصد آنها ایرانی هستند. نیمی از افرادی که برای سفر به ماه ثبت نام کرده اند ایرانی هستند. تسلا مردی شریفی است اما آیا تا به حال حرف از علم ابوعلی سینا زده اند. فردی که در همه علم مخصوصا فلسفه پیشرفت چشم گیری داشته.فردی که پدر علم جهان از زمان خود تا به کنون بوده زده اند. حتی بالاتر از آن آیا تا به حال حرفی از علم پیامبران و امامان ما زده اند. می دانید آخر تمام این علم ها چیست؟ رسیدن به خدا. رسیدن به کسی که پیامبران به خاطر اثباتش خودشان را به حد مرگ می رساندن. امام علی 1400 سال پیش گفته بود که هر عملی بکنی همان عمل به خودت بر می‌گردد فقط با یه زبان دیگر در چند قرن پیش نیوتون ثابت کرد که هر کنشی واکنشی دارد،فرق حرف امام علی با نیوتون این بود که مردم چون می گن اون دانشمند اون فلان ولی امام ها جهل و خرافات یا حرف های شبیه به این. همه حرف هایی که الان دانشمند ها دارن می گن و قراره بگن امام ها و پیامبران ما قبلا گفته.
من قسط پیشرفت در علم رو دارم اگر زمانی قسط به کشف چیزی گرفتم تمام پایه و اساس منابع ام رو در دنیای جهان اسلام قرار میدم. چون تمام رمز راز در این دین و کتابش هست
Iran (Islamic Republic of)
Alikhan
۱۸:۳۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
عزیزم اون کلمه ای که نوشتی «قسط» مربوط به بانک هست که همه بدهکاریم . کلمه درست « قصد» می باشد . متشکرم
United States of America
احمد
۰۳:۵۱ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
هاهاهاهاهااهاها دوباره دانشمندان ایرانی بعد از حل مسئله وارد میشوند
Iran (Islamic Republic of)
حسین مرتضایی فرد
۰۸:۵۷ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
رحمت خدا برتو واجداد تو درشهرسازی ونیرو وکشاورزی طرح هایی دارم که ادیسون را اسلامی می کنم شرعی می کنم. واژه برای تعریف و وصف ندارم. مثال می زنم مثل ظرف نجسی راکه طاهر وپاک می کنندتا شرعی وقابل استفاده گردد. دارای راهکارم... بخدا از گرسنگی در پایین ترین مقام دهک اول دارم روزهای پایانی عمرم را طی می کنم. دیگه هرکمکی برایم حکم نوش دارو پس از مرگ سهراب دارد. برای نجات خودشون فهم گرفتن تراوشات فکریم را ندارن. نه سازمانی ونه متولی ونه جایگاهی نیست تا صدها ایده را که ضامن ریشه کنی فقر وبیکاری در این سرزمینه را از من تحویل بگیره منم اگه اینهارا را همینطور بریزم بیرون اینها تراوشات یک پناه گرفته درز میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
همیشه کار اصلیو یه آدم گمنام میکنه و همه ی نفع و اعتبارش به یه نفر که فقط مناسبات اجتماعیو بلده میرسه.
Iran (Islamic Republic of)
هاشم نیکنام
۱۰:۵۶ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
واقعا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۶:۲۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
البته بهتر است بگوییم : مناسبات اجتماعی و مذهب و سیاست!
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۵:۲۰ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
بزن کف قشنگه رووووووو
آخرین اخبار