سرپرست فرمانداری گیلانغرب از روند صعودی طرح واکسیناسیون در این شهرستان طی روز‌های اخیر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حشمت رضایی سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: صعودی شدن طرح واکسیناسیون در این شهرستان باعث شده تا شهرستان از حیث آمار ابتلا و بستری افراد مبتلا به کرونا به سمت کاهشی حرکت کرده و در حالت پایدار قرار گیرد.

او افزود: هر چه میزان استقبال مردم برای واکسیناسیون بیشتر باشد زمان غلبه بر بیماری و کنترل آن هم زودتر خواهد بود.

رضایی با اشاره به زحمات کادر درمان و مجموعه کسانی که در امر تولید واکسن داخلی تلاش دارند، اظهار کرد: مردم فریب برخی عوامل معاند با نظام در فضای مجازی را نخورند و به فرزندان خود در داخل کشور اعتماد کنند تا هر چه سریعتر زنجیره کرونا قطع شود.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب، خواستار همراهی بیشتر مردم به خصوص در موضوع عدم برپایی مجالس ترحیم شد تا شرایط موجود حفظ شود.

روند ابتلا و بستری مبتلایان گیلانغربی نسبت به هفته گذشته رو به کاهش است

دکتر فریدون نوری رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب نیز گفت: با توجه به اقدام‌های تمهیدی صورت گرفته، همکاری شهروندان و افزایش روند واکسیناسیون تا حدودی شرایط بحرانی کنترل شده و خوشبختانه روند ابتلا و بستری مبتلایان نسبت به هفته گذشته رو به کاهش است.

او افزود: هم اکنون ۲۴ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان الزهرا (س) و دیگر مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند البته مردم برای کنترل شیوع کرونا همچنان باید نهایت اهتمام و همکاری را با رعایت موازین بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات داشته باشند.

نوری بیان داشت: میانگین ابتلای روزانه به ویروس کووید۱۹ در این شهرستان به نصف کاهش یافته و تاکنون ۲۹ هزار و ۳۲۷ نفر معادل ۶۵ درصد هدف در نوبت اول و ۱۷ هزار و ۲۷۴ نفر معادل ۳۵ درصد هدف در نوبت دوم واکسینه شده‌اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب اظهار داشت: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در این شهرستان از ۱۵ هزار و ۲۹۶ نمونه اخذ شده، تست سه هزار و ۷۷۲ نفر مثبت بود وه ۱۰۰ نفر نیز فوت شدند.

او ادامه داد: از ابتدای شهریور ماه جاری تاکنون نیز از یک هزار و ۱۰۷ مورد تست انجام شده متاسفانه ۳۱۷ مورد مثبت و هفت مورد فوتی داشته‌ایم.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.