۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه درحوزه مشاغل خانگی برای سال جاری به خراسان جنوبی ابلاغ شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،اکبری راد ، مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گفت: این اعتبار ملی برای پرداخت تسهیلات در حوزه رشته‌های مشاغل خانگی هزینه خواهد شد.

او از افزایش ۵ برابری این تسهیلات در مقایسه با پارسال خبر داد و افزود: دو بانک عامل در استان این تسهیلات را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهند کرد.

اکبری راد گفت: اولویت پرداخت این تسهیلات با مجریان پشتیبان، تعاونی‌های داری ظرفیت خوشه سازی، پیشران‌های فعال در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در صدد توسعه فعالیت‌شان هستند و همچنین متقاضیان آماده ورود به بازار ودارای مجوز مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری افزود: ۳۲۳ رشته‌های مشاغل خانگی در حوزه‌های صنایع دستی، فرش دستباف و رشته‌های مرتبط با صنایع، تولیدی (صنعت و خدمات)، امور تولیدات دامی شیلات صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی عشایری وفعالیت ها‌ی فرهنگی و هنری وجود دارد که می‌توانند از این تسهیلات ارزان قیمت بهره‌مند شوند.

او میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی را دستگاه‌های اجرایی صادر کننده مجوز فعالیت مشاغل خانگی را عنوان کرد.

اکبری راد گفت: صنایع دستی دارای ۵۷ رشته، فرش ورشته‌های مرتبط ۱۲ رشته، تولیدی ۶۴ رشته، بخش کشاورزی، عشایری و دام ۵۹ رشته وفعالیت ها‌ی فرهنگی ۱۳۱ رشته جمعا ۳۲۳ هستند که مشمول بهره مندی از این تسهیلات ارزان قیمت خواهند شد.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانکی قرض الحسنه مشاغل خانگی در سال به طرح ها‌ی منطبق بر ظرفیت اولویت‌های این استان و مورد تأیید دستگاه‌های اجرایی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار