رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: جرائم علیه اشخاص، مواد مخدر و سرقت بیشترین فراوانی را در بین مددجویان زندان سیرجان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان به منظور نظارت بر رعایت حقوق شهروندی مددجویان زندان‌ها و نیز استماع مشکلات و درخواست‌های آن‌ها از زندان سیرجان بازدید کرد.

او در جریان بازدید از زندان شهرستان سیرجان گفت: هیئت‌های نظارت بر حقوق شهروندی، وضعیت زندان‌های استان را به صورت مستمر بررسی می‌کنند.

موحد افزود: کرمان در زمینه برگزاری دادرسی الکترونیک ویژه مددجویان زندان‌ها و نیز ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ملاقات الکترونیک خانواده زندانیان با مددجویان از استان‌های برتر و پیشگام کشور به شمار می‌رود.

او رشد جمعیت کیفری زندان‌ها را نگران کننده دانست و تأکید کرد: باید با تدابیر قضایی، راهکاری برای حل این مشکل پیدا کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان  گفت: طی امسال ۹.۲ درصد از کل مددجویان ورودی به زندان‌های استان کرمان وارد زندان سیرجان شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۷ درصد کاهش داشته است.

موحد تصریح کرد: در حال حاضر ۹۵.۶ درصد از مددجویان زندان سیرجان مرد و ۴.۴ درصد هستند.

او افزود: سرقت، جرائم مواد مخدر و جرائم علیه اشخاص بیشترین علت ورود به مددجویان به زندان سیرجان بوده است.

 موحد بیان کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از سیاست‌های مورد تاکید قوه قضاییه به شمار می‌رود که در این زمینه، ساز وکار‌های قانونی نیز تدوین شده است.

او با اشاره به اینکه ۶۵.۲ درصد از مددجویان زندان سیرجان متاهل هستند، افزود: ۴۹.۳ درصد از مددجویان زندان سیرجان بدون سابقه و ۵۰.۷ درصد دارای سابقه کیفری هستند.

در ادامه بازدیدِ رئیس کل دادگستری استان کرمان از زندان سیرجان، دیدار چهره به چهره وی و تعدادی از معاونین دادگستری با مددجویان زندان‌ها انجام و دستورات قضایی لازم برای حل مشکلات آن‌ها صادر شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار