مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر از پهلوگیری بزرگترین لنج تجاری با ظرفیت دو هزار و ۷۰۰ تن در بندر شهید باهنر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر پیش ازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران تسهیل و تداوم صادارت کالای غیر نفتی و نیز بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های لجستیکی بنادر مرکز و شرق استان را راهبرد اصلی فعالیت‌ها تجاری در خلیج فارس و دریایی عمان برشمرد و اظهار داشت: با بستر مناسب و زیرساخت های ایجاد شده پهلودهی شناورهایی با ابعاد بزرگ‌تر یکی از رویکردهایی بود که در سال گذشته مورد توجه واقع شد.

وی ادامه داد: در نیمه بهمن سال گذشته با اتخاذ تدابیر ۳ فروند کشتی ۴۰ هزار تنی به طور همزمان در بندر شهید باهنر پهلو دهی شد.

محمد حسینی تختی بابیان اینکه روز گذشته ۲۲ شهریورماه نیز برای اولین بار یک فروند لنج تجاری با ظرفیت بارگیری دو هزارو ۷۰۰ تن در این بندر پهلو دهی شد، اظهارداشت: طول این شناور ۵۶ متر و عرض آن ۱۷ متر است که قرار است پس از بارگیری بندر شهید باهنر را به مقصد شرق آفریقا ترک کند.

وی ادامه داد: این لنج بزرگ تجاری با ۲۱ نفر خدمه کالاهای صادراتی نظیر ماکارونی وحبوبات را بارگیری و پس از طی مسافتی حدود ۱۳۰۰ مایل، در یکی از بنادر شرق آفریقا پهلو خواهد گرفت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار