مدیر کل هواشناسی البرزگفت: بارش نرمال فصل پاییز در ۳۰ سال گذشته حدود ۳۵ میلیمتر بوده است که پیش‌بینی می‌شود امسال از این حد معمولی کمتر باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آرش بهاروند احمدی، مدیر کل هواشناسی البرز  با اشاره به وضعیت بارش در فصل پاییز گفت:  طبق پیش بینی بلند مدت پژوهشکده ملی هواشناسی کشور، ۵۰ تا ۶۰ درصد احتمال دارد که پاییز خشکی در پیش داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی البرز افزود: با این اوصاف می‌توان گفت شروع بارش‌های پاییزی در استان البرز با تاخیر همراه خواهد بود.

بهاروند احمدی با بیان این که پیش بینی می‌شود بارش‌های پاییزی امسال کمتر از حد معمولی باشد، گفت: امیدواریم با نزدیک شدن به فصل زمستان بارش‌ها به سمت شرایط معمولی متمایل شود.

او با اشاره به میزان بارش نرمال در البرز افزود: بارش نرمال فصل پاییز در ۳۰ سال گذشته حدود ۳۵ میلیمتر بوده که پیش‌بینی می‌شود امسال از این حد نرمال کمتر باشد.

مدیرکل هواشناسی البرز گفت: البته ممکن است در بازه یک یا دو هفته‌ای در فصل پاییز بارش‌هایی داشته باشیم.

بهاروند احمدی افزود: هرچند در فصل پاییز نیاز به آب در بخش کشاورزی و شرب خانگی کاهش پیدا می‌کند و به اندازه فصل تابستان معضل آب نداریم، اما با توجه به این که سال خشکی را گذرانده‌ایم، ذخایر سد‌های ما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و بارش‌های پاییزی هم به قدری نیست که این ذخایر را پر کند.

او گفت: بارش پاییزی به دلیل کاهش حجم آب سد‌ها و خشکی خاک اهمیت دارد، ولی بر اساس پیش بینی‌ها به نظر می‌رسد بارش‌های پیش رو نتواند این کمبود‌ها برطرف کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.