سال تحصیلی مدارس حوزه علمیه خواهران در هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در آیین آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: هر چه منطبق با واقع باشد صدق است و صدق کار حوزه‌های علمیه خواهران این است که کار و درس دادن آن‌ها مطابق با واقع باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه انقطاع کامل با آموزش برای امور پژوهشی و فرهنگی آسیب بزرگی به بار می‌آورد؛ افزود: اگر حوزه‌های علمیه در سه حوزه آموزش، پژوهش و تهذیب نفس خروجی خوبی داشت، پیشرفت به همراه دارد.

او با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: امیدی که ایشان به حوزه‌های علمیه خواهران دارند می‌تواند گره‌های بزرگی که دامن گیر جامعه و خانواده‌ها در کشور و استان است باز کند که البته چشم انداز‌ها و برنامه‌ها نیز در این زمینه روشن است.

امام جمعه بندرعباس، شیوع انحرافات فکری صوفی گری، تفکرات تبشیری و بهائیت را از مسائل مهم استان دانست و افزود: امروز در حوزه‌های علمیه خواهران استان برای مقابله با نحله‌های فکری باید با برنامه ریزی، آمادگی پاسخگویی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده به تاسیس و راه اندازی مراکز تخصصی در زمینه فرق و مذاهب و شیعه شناسی برای برادران طلبه استان نیز اشاره کرد وگفت: امیدواریم سریعتر این روند پیش رفته تا بتوان از این ظرفیت برای حل مسائل فکری استانی استفاده شود.

هرمزگان 14 مدرسه علمیه ویژه خواهران در شهرستان های میناب، رودان، جاسک، بندرلنگه، بندرخمیر، حاجی‌آباد، پارسیان، سیریک، رودخانه و بشاگرد و یک مؤسسه آموزش عالی حوزوی سطح سه در بندرعباس دارد که تاکنون هزار و ۱۰۰طلبه دانش آموخته این مدارس هستند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.