سخنگوی وزارت خارجه چین از توافق حاصل شده بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی از توافق میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

ژائو لیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این پرسش تلویزیون چین که پرسیده بود محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی، میدرکل آژانس بین الملل انرژی اتمی روز ۱۲ سپتامبر با همدیگر گفتگو کردند و بیانیه‌ای مشترک در این زمینه حاصل شد، گفت: چین از اجماع حاصل شده از سوی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که از طریق گفتگو و همکاری بر سر پادمان و نظارت بر توافق هسته‌ای به دست آمد، استقبال می‌کند و امیدوار است که دو طرف به سرعت ارتباطات خود را ادامه دهند و مسائل مربوط به تعلیق را به شکلی درست حل کنند. ما از طرف‌های ذی ربط می‌خواهیم تا نقشی سازنده در این خصوص ایفا کنند.

او همچنین در ادامه تصریح کرد: چین همیشه بر این باور بوده است که حمایت و اجرای برجام تنها راه صحیح و مؤثر برای حل بحران هسته‌ای ایران است. طرف‌های مربوطه، به ویژه آمریکا باید تصمیم سیاسی قاطع خود را در سریعترین زمان ممکن اتخاذ کنند و گام‌های مشخصی را برای پیشبرد و از سرگیری مذاکرات بردارند.

وی گفت ما امیدواریم طرف‌های ذی ربط به مسیر درستی پایبند بمانند و شرایطی را برای تلاش‌های دیپلماتیک ایجاد کنند.
گفتنی است رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه در سخنانی با اشاره به توافق حاصل شده با ایران گفته بود: این توافق، فوری‌ترین مسأله موجود میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را حل کرد.

او البته امروز (دوشنبه) مدعی شد که نگرانی دیگری در این زمینه وجود دارد که آنهم عدم توضیح کشف آثار اورانیوم در چندین سایت قدیمی است که پیشتر اعلام نشده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار