وزش باد‌های ۱۲۰ روزه، پراکنده شدن ریزگرد و آلودگی‌های بحرانی هوا برای مردم سیستان قصه تکراری هر ساله است؛ اما روی کار آمدن دولت سیزدهم بار دیگر امید حل این معضلات را در دل مردم زنده کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  وزش باد‌های ۱۲۰ روزه، پراکنده شدن ریزگرد و آلودگی‌های بحرانی هوا برای مردم سیستان قصه تکراری هر ساله است؛ اما روی کار آمدن دولت سیزدهم بار دیگر امید حل این معضلات را در دل مردم زنده کرده است.

منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان هر سال از اوایل اردیبهشت‌ماه تا اوایل مهرماه یعنی حدود ۱۸۰ روز درگیر وزش طوفان‌های شدیدی است که پراکنده شدن ریزگرد و آلودگی بحرانی هوا را به دنبال دارد.

مردم سیستان که در سالیان گذشته عمدتاً به کشاورزی و دامپروری و صیادی مشغول بوده‌اند، حالا با خشک شدن تالاب هامون تنها از ریزگرد‌های بستر این تالاب بهره‌مند هستند و ناچارند بیماری‌های چشمی و تنفسی را نیز تحمل کنند. حالا، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم امید بار دیگر در دل مردم زنده شده و انتظار رسیدگی ویژه به این بحران بالا رفته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار