خبرگزاری رویترز از انصراف کشورهای غربی برای صدور قطعنامه علیه ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز اعلام کرد پس از موافقت تهران با تمدید نظارت بر برخی فعالیت های هسته ای کشورهای غربی طرح خود را برای صدور قطعنامه ای لغو کردند.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه کشورمان موافقت کرد تا بر برخی فعالیت های هسته ای نظارت صورت گیرد، قدرتهای غربی طرح خود را برای صدور قطعنامه ای که در آن قصد داشتند تا از ایران برای نظارت بر فعالیت های هسته ای انتقاد کنند، دست کشیدند.

رویترز مدعی شد تصمیم آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان  برای آنکه در نشست این هفته شورای حکام قطعنامه ای صادر نشود، مانع تشدید تنش ها با ایران شد؛ تنش هایی که به ادعای این خبرگزاری ممکن بود امیدها در زمینه از سر گیری مذاکراتی گسترده تر برای احیای توافق هسته ای را از بین ببرد.

این اتفاق پس از آن صورت گرفته است که در جریان سفر رافائل گروسی به ایران، کشورمان موافقت کرد اجازه دسترسی به تجهیزات آژانس در ایران را که برخی مناطق حساس در مسأله هسته ای را رصد می کند، بدهد.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه در سخنانی با اشاره به توافق حاصل شده با ایران گفته بود: این توافق، فوری ترین مسأله موجود میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را حل کرد.

او البته امروز (دوشنبه) مدعی شد که نگرانی دیگری در این زمینه وجود دارد که آنهم عدم توضیح کشف آثار اورانیوم در چندین سایت قدیمی است که پیشتر اعلام نشده بود.

گفتنی است در بیانیه مشترک آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران روز یکشنبه آمده بود که گروسی هفته آینده با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در وین دیدار خواهد کرد و سپس گروسی در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد تا با دولت ایران رایزنی های سطح بالا انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
❤️
Iran (Islamic Republic of)
محمدگودرزی
۲۱:۰۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
باسلام. لطفاً تا حدودی میتوانند یعنی چه اندازه
آخرین اخبار