سنگ یادبود شهید آیت الله مدنی با قدمتی ۴۰ ساله در موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س)نگهداری می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها،آیت‌الله «سید اسد الله مدنی تبریزی» دومین شهید محراب است که در شهریورماه سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید و سپس در حرم مطهر بانوی کرامت به خاک سپرده شد و کتاب منبر‌های خونین حرم به معرفی این عالم مجاهد پرداخته است.

او  در سال ۱۲۹۲ شمسی در آذرشهر آذربایجان شرقی چشم به جهان گشود و در سنین جوانی برای تحصیل علوم دینی به قم عزیمت کرد و دروس حوزوی را در محضر امام خمینی (ره) دنبال کرد و سپس راهی نجف اشرف شد و در جلسات درس آیات عظامِ مقیم نجف اشرف شرکت کرد و به درجه علمی اجتهاد نائل آمد.

این عالم شهید که سال‏‌ها با افکار ضددینی مقابله کرده بود، با آغاز قیام مردمی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و تبعید آن حضرت به نجف اشرف در کنار استاد و رهبر خود قرار گرفت.


چندی بعد از سوی رژیم ستم‏شاهی بیش از ۳ سال به شهر‌های مختلف تبعید شد و با اوج‏‌گیری انقلاب اسلامی از تبعید به قم بازگشت.

این عالم مجاهد پس از پیروزی انقلاب به خدمت در همدان و حضور در مجلس خبرگان توفیق یافت، سپس از سوی امام خمینی (ره) به امامت جمعه تبریز انتخاب شد.

سرانجام این عالم اخلاق در شهریور۱۳۶۰ شمسی در ۶۸ سالگی، در محراب عبادت توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.

پس از تشییعی با شکوه در تبریز و قم، در رواق بالاسرِ حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها به خاک سپرده شد.

 سنگ یادبود این عالم شهید با نوشته نستعلیق و حکاکی روی مرمر و با قدمت ۴۰ ساله، در موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س)نگهداری می شود.

سنگ یادبود دومین شهید محراب در موزه حرم حضرت معصومه(س)

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار