افراز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزار تن انواع محصول باغی سالم و ارگانیک در استان ایلام تولید شده و پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن انواع محصولات باغی تا پایان سال جاری به بازار های مصرف عرضه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،بابک افراز مدیر باغات سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزار تن انواع محصول باغی سالم و ارگانیک در این استان تولید شده و مابقی محصولات نیز به تدریج وارد بازار‌های مصرف می‌شوند که در این خصوص پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن انواع محصولات باغی تا پایان سال جاری به بازار‌های مصرف عرضه شود.

او  افزود: عمده محصولات باغی، چون انگور، پسته، هلو و انجیر برداشت شده اند و برداشت کامل برخی محصولات نظیر انار، گردو، زیتون و لیمو در فصول پاییز و زمستان به اتمام می‌رسد.

مدیر باغات سازمان جهادکشاورزی ایلام تاکید کرد: از مجموع پنج هزار و ۹۳۷ هکتار اراضی باغی دیم و آبی استان چهار هزار و ۷۳۴ هکتار باغات مثمر به کشت و تولید انواع میوه، گیاهان دارویی، مزارع کشت زعفران و گلستان‌های تولید گل محمدی اختصاص دارد.

افراز اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۳ هکتار از اراضی باغی دیم و آبی استان غیر مثمر هستند که از این مقدار ۲۴۸ هکتار متعلق به باغات دیم و ۹۵۴ هکتار نیز باغات آبی است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.