مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی از آغاز سال تحصیلی مجازی برای طلاب و اساتید استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام خسروی مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه گفت: در سال تحصیلی پیش رو بحث واکیسناسیون طلاب و اساتید در حال اجرا است و تا زمانی که بحث واکسیناسیون کامل نشود تحصیل به صورت مجازی خواهد بود.

او افزود: نظر به بحرانی بودن شرایط کنونی با شیوع ویروس کرونا و ضرورت دایر بودن فعالیت‌های آموزشی، تربیتی و پژوهشی، دستورالعمل آموزشی ویژه ایام کرونا برای طلاب و اساتید به شکل آموزش مجازی است.

حجت الاسلام خسروی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در فضای مجازی توسط طلاب از زمان شیوع ویروس کرونا اجرا شده است، ادامه داد: اساتید و طلاب در این مدت تلاش کردند تا هیچ کلاسی تعطیل نشود و برنامه‌ها در همه مدارس به صورت منظم برگزار شود.

۲۴ حوزه علمیه در استان فعال است که هزار و ۲۵۰ طلبه برادر و ۹۰۰ طلبه خواهر در آن مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل از اهم مسائل جامعه بشری است

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت:  اهم مسائل جامعه بشری تحصیل است که امروز طلاب آن را آغاز می کنند.

او افزود: شرط اولیه هر امری این است که انسان آن را با علم انجام دهد.

آیت الله عبادی اظهار کرد: علم برای بشر یک مسئله اجتناب ناپذیر است؛ علم پیش از آن که یک امر تشریعی باشد یک امر تکوینی و ارشادی است، چون غیر از این راهی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: هم استاد و هم محصل باید توجه داشته باشند که برای چه دنبال علم می‌روند و باید اولویت بندی صورت گیرد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار