منفی شدن سهام اپل با رای دادگاه Epic Games

سهام شرکت اپل بعد از دادگاه اپیک گیمز با بیش از ۳ درصد افت روبرو شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز قبل تصمیم دادگاه Epic و Apple توسط قاضی ایوان گونزالس راجرز منتشر شد. گفته می‌شود شرکت Epic برنده شده است، زیرا قاضی تشخیص داد که توسعه دهندگان می‌توانند با دور زدن سیستم اپل، مشتریان خود را به سایر سیستم‌های پرداخت درون برنامه‌ای راهنمایی کنند.

اپل توسعه دهندگان را مجبور به استفاده از پلتفرم خود (فقط از پلتفرم خود) کرد تا بتواند ۳۰ ٪ درآمد پرداخت درون برنامه‌ای را دریافت کند.

مالیات بسیار بالای اپل از توسعه دهندگان

برخی از شرکت‌های دیگر مانند Netflix و Spotify از به اصطلاح "مالیات اپل" شکایت کرده و مشتریان خود را از پرداخت اشتراک درون برنامه‌ای منع کرده اند. در حالی که اپل دیگر نمی‌تواند توسعه دهندگان را از پیوند دادن به سیستم عامل‌های پرداخت جایگزین منع کند، سهام این شرکت پس از انتشار حکم ۵.۱۰ دلار یا ۳.۳۱ درصد کاهش یافت و به ۱۴۸.۹۷ دلار رسید.

رای دادگاه Epic

البته در نهایت مشخص نشد که دقیقا کدام طرف برنده شد، چون قاضی به اپل گفت که این شرکت انحصارطلب نیست. علاوه بر این، قاضی درخواست Epic برای مجبور کردن اپل به بارگیری فروشگاه برنامه اپیک در آیفون را نادیده گرفت و حکم کرد که این شرکت شرایط قرارداد خود با اپل را نقض کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: اپیک گیمز ، شرکت اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار