رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:تا کنون ۵۵۵هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است و نیمی از جمعیت بالای ۱۸ سال واکسن دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد: برای سرعت بخشی در واکسیناسیون روستاییان در برابر کرونا از خودروهای مجهز شده استفاده خواهیم کرد.

او با بیان اینکه تاکنون نیمی از جمعیت بالای ۱۸ سال استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، افزود: تا کنون ۵۵۵هزار دوز واکسن در استان بوشهر تزریق شده که ۵۰ درصد جمعیت هدف یک نوبت و ۳۰ درصد نیز ۲ نوبت واکسن دریافت کرده‌اند. امیدواریم تا پایان مهر تمام افراد بالای ۱۸ سال استان دست‌کم یک نوبت واکسن و بیش از نیمی از افراد هم هر نوبت را دریافت کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در استان گفت: هرچند اکنون تعداد ورودی بیمارستان‌ها نسبت به یک هفته گذشته یک سوم کاهش یافته است، اما سهل انگاری می‌تواند شروع کننده موج جدیدی در استان شود.

کشمیری بیان کرد: تاکنون در استان بوشهر بیش از ۸۳ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و هزار و ۸۹۷ نفر نیز جان باخته‌اند که یک سوم از این فوتی‌ها مربوط به ۳ ماه اخیر است.

دیلم بیشترین موارد بستری نسبت به جمعیت را داشت

او ادامه داد: شهرستان دیلم در موج  پنجم کرونا بیشترین موارد ابتلا و بستری را نسبت به جمعیت در استان داشت که البته اکنون روند ابتلا  بستری در این شهرستان سیر نزولی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آثار موج پنجم تا چندین روز دیگر ادامه خواهد داشت و آمار فوتی‌ها در استان بالا خواهد بود.


بیشتر بخوانید


کشمیری با تشکر از امام جمعه بوشهر بیان کرد: برای سرعت بخشی در تزریق واکسن، مصلای این شهر و مرکزی دیگر در منطقه تنگک به ظرفیت سالن‌های تجمیعی تزریق واکسن استان افزوده می‌شود.

او گفت: با وجود اینکه مشکلی در روند واکسیناسیون وجود ندارد، برای تسریع در این امر در شهرهای گناوه، کنگان و برازجان نیز هر کدام یک سالن دیگر به واکسیناسیون اختصاص می‌یابد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه تا کنون ۲۶ گروه صنفی مختلف در استان واکسینه شده‌اند، عنوان کرد: در ۱۸ ماه گذشته برای تقویت زیرساخت‌های بیمارستانی برای تامین ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز، سی تی اسکن، ۱۰۰ تخت ویژه، دستگاه‌های تشخیصی و آزمایشگاهی، ام آر آی و سایر موارد اقدام شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.