رئیس جمهور آمریکا ضمن اشاره به بحران عظیم طبیعی در کالیفرنیا، دستور ارائه کمک‌های فدرالی برای مهار آتش سوزی را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، دفتر مطبوعاتی کاخ سفید، امروز (دوشنبه)، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با امضای فرمانی، آتش سوزی کالدور در کالیفرنیا را  یک فاجعه طبیعی عظیم اعلام کرد.

جو بایدن آتش سوزی کالیفرنیا را یک بلای طبیعی عظیم در این ایالت اعلام کرد و دستور داد که برای مقابله با این آتش سوزی عظیم علاوه بر تلاش‌های ایالتی و محلی در مناطق آسیب دیده، کمک‌های فدرال نیز ارائه شود.

این بیانیه خاطر نشان کرد که بودجه فدرال به مقامات محلی و تعدادی از سازمان‌های غیر انتفاعی با هدف تأمین هزینه‌های اقدامات ضروری یا تعمیر و جایگزینی تاسیسات آسیب دیده از آتش سوزی در بخش ال دورادو ارائه می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در تور کالیفرنیا از شهرستان ساکرامنتو و همچنین ال دورادو دیدن می‌کند تا آثار آتش سوزی‌های جنگلی را از نزدیک بررسی کند.

بایدن در اول سپتامبر نیز با امضای فرمانی  وضعیت فوق العاده در کالیفرنیا را به دلیل گسترش آتش سوزی اعلام کرد.

با وجود تلاش‌های گسترده گروه‌های امدادی و آتش نشان‌ها، شرایط آب و هوایی اجازه اطفای کامل حریق را نمی‌دهد. وزش باد و شرایط خشک آب و هوایی سبب گسترده شدن دامنه آتش سوزی‌ها شده است. تاکنون بیش از ۸۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از جنگل‌های منطقه به علت این آتش سوزی نابود شده است.

این آتش سوزی در اواسط اوت آغاز شده و همچنان ادامه دارد. حریق جنگلی پنجاه و سه هزار نفر از ساکنان مناطق نزدیک این جنگل‌ها را به فرار وادار کرده است. کارشناسان سازمان هواشناسی درباره ادامه این شرایط آب و هوایی خشک و گرم و گسترده شدن دامنه آتش سوزی‌ها هشدار داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
ان شاء الله تمام ثروت های ملی آمریکا را خاکستر کند.
آخرین اخبار