علی حسینی از صدور ۷۲۵ عدد پروانه عبور بار‌های ترافیکی در استان ایلام از اوایل سالجاری تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حافظ علی حسینی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از صدور ۷۲۵ عدد پروانه عبور بار‌های ترافیکی در استان خبر داد و افزود: پروانه عبور بار‌های ترافیکی مربوط به آن دسته از بار‌هایی است که ابعاد و وزن آن‌ها بیش از حد استاندارد بوده و برای تردد در جاده‌ها باید مجوز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشته باشند.

او افزود: سرعت، ساعت و مسیر مجاز از جمله مواردی است که در پروانه ترافیکی ناوگان‌های باری دارای بار ترافیکی قید می‌شود و راننده مکلف به رعایت آن است.

معاون حمل ونقل ایلام بیان کرد: تخلف این کامیون‌ها به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع و طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ در قالب گشت‌های مشترک به اتفاق پلیس‌راه استان در همه محور‌ها انجام می‌شود.

علی حسینی به تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان باری اشاره کرد و یادآور شد: از اول سالجاری تاکنون بیش از ۳۲ مورد شناسایی و رسیدگی به تخلفات اضافه تناژ کشف شده است.

او مطرح کرد: حمل و نقل بیش از ظرفیت مجاز، یکی از عوامل مهم تخریب رویه آسفالت جاده‌ها و ابنیه فنی است که علاوه بر وارد کردن هزینه‌های فراوان و تخریب جاده، احتمال وقوع تصادفات را برای کاربران جاده و خودرو‌ها نیز افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.