امام جمعه شیراز گفت: ورزش دروازه معنویت است و خانم جوانمردی با حرکتی که نشان دادند هویت ایرانی را به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز در دیدار و تقدیر از قهرمانان پارالمپیکی استان فارس، گفت: برای اینکه بتوانیم هویت و اقتدار خود را در دنیا اثبات کنیم نیاز به کسانی داریم که در دل آن ملت درخشش داشته باشند و ورزشکاران همه ملت را با هم همراه می‌کنند.

او خطاب به قهرمانان ورزشی استان فارس گفت: برای شیراز و فارس مایه افتخار است که هم در المپیک و پارالمپیک ورزشکارانی داشته و این حضور شما ارزشمند است حال که شما مدال هم کسب کردید این افتخار بیشتر است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شما ورزشکاران برای اداره اجتماع باید نقش‌آفرینی کنید، افزود: پول شرط ریاست نیست، اما هنوز در جامعه ما این تلقی هست که باید پول باشد، قدرتمندی و توانایی که نتیجه ورزش است یکی از ارزش‌هایی است که برای مدیریت جامعه نیاز است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه قدرت و توانایی جسمی با ورزش تامین می‌شود، بیان کرد: ما امیدوار هستیم کسانی که در عرصه ورزش هستند جنبه مدیریتی را توسعه دهند تا مدیران جامعه از این جنس باشند.

او با بیان اینکه باید از ورزشکاران هم در جهت حضور در میادین ورزشی و هم پشتیبانی علمی حمایت بشود، عنوان کرد: مردی و مردانگی با ورزش گره خورده است ورزش پایه خیلی از اخلاقیات است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تقدیر از ساره جوانمردی تصریح کرد: ورزش دروازه معنویت است و خانم جوانمردی با حرکتی که نشان دادند هویت ایرانی را به نمایش گذاشت.

امام جمعه شیراز همچنین درباره حجاب ورزشکاران پارالمپیکی شیراز گفت: چادر غیر از اینکه اسلامی است، ایرانی است شاهدش تخت جمشید است که مربوط به قبل از اسلام است، این پوشش با دین اسلام هماهنگ شده است، ورزشکاران ایرانی پوشش اسلامی ایرانی را وسط المپیک نشان دادند و از این حیث مایه افتخار هستند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اخلاق مروت و جوانمردی؛ یک سبک رفتاری است و نیاز دارد که حوزه ورزش برای تسری این سبک زندگی در جامعه کمک دهد، بیان کرد: مردانگی و فتوت در ورزشکاران ما در اوج است، اما نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که این افراد در مسائل ساده زندگی مشکل داشته باشند، باید همه از این جهت برای حمایت از ورزشکاران احساس وظیفه کنند.

او با بیان اینکه خیرین به این امر توجه داشته باشند، تاکید کرد: ورزشکاران ما باید از این جهت هم احساس کنند مورد احترام و حمایت هستند بنابراین باید فرهنگ‌سازی کنیم و مجال این حرکت را باز بگذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.