سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی تیمش مقابل استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس  در نشست خبری قبل از دیدار پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: قبل از هر چیز باید از میهمان نوازی مردم و فدراسیون تاجیکستان و همچنین ایرانی‌های مقیم این کشور که ما را مورد محبت قرار دادند، تشکر کنم. مشترکات فرهنگی و اجتماعی زیادی بین ۲ کشور وجود دارد و وقتی در تاجیکستان هستیم، احساس نمی‌کنیم در کشور غریبی هستیم.

او درباره آنالیز تیم استقلال تاجیکستان گفت: ما از  این تیم در لیگ قهرمانان آسیا شناخت داریم. بازی‌های اخیر تیم استقلال تاجیکستان از تلویزیون پخش نمی‌شد و دلیلش مشخص نشد و همین موضوع باعث شد که دیدارهای این تیم را ندیدیم، آن‌ها تیم جوان و با انگیزه‌ای هستند و نظم خوبی در دفاع دارند و بازی راحتی برایمان نخواهد بود.

دوست نداریم راحت از لیگ قهرمانان آسیا کنار برویم 

او افزود: می‌دانیم در مرحله حساسی هستیم و باید مقابل تیمی جوان و پرانگیزه بازی کنیم. برای رسیدن به این مرحله بازی‌های خوبی انجام دادیم و سختی زیادی کشیدیم. دوست نداریم خیلی راحت از این مرحله کنار برویم و به طور حتم برای مبارزه و جنگیدن و اینکه بازی خوبی نشان دهیم، وارد زمین خواهیم شد. با توجه به تجربه خوبی که بازیکنان ما از دوره گذشته لیگ قهرمانان دارند، این برگ برنده ما خواهد بود و این تجربه می‌تواند خیلی به کمک ما بیاید. تیم خوبی داریم و به تیممان اعتماد و اعتقاد داریم و می‌دانیم مرد روز‌های سخت بوده‌اند. امیدوارم فردا هم یکی از روز‌های خوب ما باشد.

ما برای هواداران پرسپولیس تا آخرین نفس می جنگیم 

سرمربی پرسپولیس درباره بازی‌های خارج از خانه این تیم بیان کرد: بیشتر از ۲ سال است که تیم پرسپولیس به علت تحریم و ویروس کرونا  به عنوان تیم میزبان بازی نکرده و نزدیک ۹۰۰ روز است که در ورزشگاه خانگی اش به مصاف حریفان خود نرفته است. همچنین نزدیک سه سال است که بدون بازی خانگی بازی کردیم و این شرایط را برای هر تیمی سخت می‌کند. پرسپولیس پرهوادارترین باشگاه آسیا است  و نبود هواداران بیشترین ضربه را به ما خواهد زد. اما ما پرسپولیس هستیم و همیشه برای پیروزی و افتخار جنگیدیم و این به خاطر هواداران بوده است. برای آن‌ها که در استادیوم نیستند، مبارزه می‌کنیم و تا آخرین نفس می‌جنگیم. هواداران هم در این چند سال نشان دادند که چقدر تفکرات بزرگ و انگیزه قوی داشتند.

احساس غریبی  در تاجیکستان نمی کنیم 

گل‌محمدی درباره  نزدیکی فرهنگی با تاجیکستان اظهار کرد: در ابتدا خیلی خوشحالم که در این کشور هستم و اینجا  همه ما اصلا احساس غریبی نداریم. روح ورزش و هدف ما از ورزش دوستی بین ملت‌ها و دوستی بین دولت‌ها و رفاقت است. بازی فردا هم یکی از این رویداد‌های ورزشی است. احترام زیادی به تیم حریف به خاطر همزبان بودن قائل هستیم. همه می‌دانیم فارسی یکی از زبان‌های شیرین و یکی از زبان‌های خیلی مهم دنیا است. ما باید به زبان فارسی افتخار کنیم و فردا می‌تواند یک جشن برای دوستی بین ملت‌ها باشد.

او درباره اینکه  آیا پیش‌تر با تیمی تاجیک دیدار کرده بود یا خیر، گفت: من و بقیه پرسپولیسی‌ها  اولین بار است که مقابل تیمی از تاجیکستان قرار می‌گیریم.  

یحیی در پایان  درباره راهکار پرسپولیس برای گلزنی گفت: تیمی که بالاخره خوب دفاع می‌کند، به طور حتم برنامه برای ضد حمله هم دارد. شناختی که ما از تیم استقلال تاجیکستان داریم این است که در حمله هم با سرعت خوب و انتقال به حمله خوب با بازیکنان خوبی که در خط جلو دارد، خیلی خطرناک است و همه این مسائل  را آنالیز کردیم. همچنین  از قدرت خطوط  دفاع و حمله حریف اطلاع داریم. بالاخره راهکار‌هایی برای باز کردن این دفاع تیمی و مهار مهاجمانشان تمرین کردیم و امیدوارم فردا بتوانیم اجرا کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار