معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از برگزاری اولین جشنواره کشوری تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی با هدف میدانی کردن اندوخته‌های تربیتی و تدوین تجارب برتر اردویی در فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهانبخش بانشی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در اولین نشست تخصصی جشنواره کشوری تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی استان، گفت: در این جشنواره همه فرهنگیان استان میتوانند آثار خود را در قالب‌های اقدام پژوهی، ویدیوکست، خاطره و دلنوشته، طراحی برنامه خلاقانه حقیقی و مجازی، روایت گری اردو‌های راهیان نور و راهکار‌های توسعه و تقویت اردوگاه‌ها تا دوازدهم مهر ماه به ادارات آموزش و پرورش مناطق خود تحویل دهند.

او از اردو، مهارت آموزی و رونق گردشگری، اردو، تربیت اجتماعی و ارتقای سطح توانمندی دانش آموزان، نقش و جایگاه اردو‌های دانش آموزی در ارتقا سطح کیفی فرهنگ اردویی، روش‌های عملیاتی موثر در ایجاد تحول اردویی و روش‌ها و الگو‌های عملیاتی در راستای برگزاری اردوی دانش آموزی بر پایه سند تحول بنیادین به عنوان محور‌های این جشنواره نام برد.

معاون پرورشی و فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس گفت: همه فرهنگیان شاغل در وزارت آموزش و پرورش شامل نیرو‌های اداری، آموزشی، بازنشستگان و پیشکسوتان اردویی و همکاران شاغل در مدارس غیر دولتی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

بانشی افزود: مستند سازی و دستیابی به اندوخته‌های تجربی، شناسایی، معرفی و کاربست تجارب، تدوین تجارب برتر اردویی و ایجاد نظام تحول در برگزاری اردو‌ها از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.

او با اشاره به تاثیر انواع اردو‌ها ادامه داد: اردوی ارزشمند راهیان نور زمینه ساز انعکاس ارزش‌های دفاع مقدس برای دانش آموزان است که بستری مناسب برای انتقال آرمان‌های انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: در اردوی راهیان نور است که دانش آموزان یاد می‌گیرند وقتی خطری کشور را تهدید کرد از جان خود برای دفاع از کشور مایه بگذارند.

بانشی گفت: در حوزه اجتماعی، سیاسی، عبادی و مذهبی و جامعه پذیر کردن افراد جامعه می‌توانیم از ظرفیت اردوگاه به خوبی بهره بگیریم.

او افزود: اردو‌ها می‌تواند شروع فعالیت‌های اقتصادی در یک مقیاس کوچک باشد تا در آینده دانش آموزان به پشتوانه این تجربه با قدرت بیشتری وارد میدان اقتصادی شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه تجربه فعالیت‌های اردویی به ۷۰ سال می‌رسد، گفت: باید به تمام کسانی که در عرصه اردویی فعالیت دارند توصیه کرد تا تمام تجارب اردویی را ثبت کنند تا این تجارب برای نسل بعدی انتقال یابد.

بانشی: باید اردو را به عنوان یک رکن محوری در مدارس عرضه کنیم تا مدیران از اهمیت مسئله آگاه شوند و از این ظرفیت تربیتی بزرگ بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار