رئیس کل دادگستری استان یزد از رفع تصرف و اجرای حکم قطعی بیش از ۳۰۸ هکتار از اراضی ملی در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: ۳۰۸ هکتار و ۴ هزار و ۳۴۹ متر مربع اراضی رفع تصرف شد که از این میزان ۱۲۹ هکتار و ۹ هزار و ۳۳۹ مترمربع مربوط به راه و شهرسازی و  ۱۷۸ هکتار و ۵ هزار و ۱۰ متر مربع مربوط به منابع طبیعی است.

او اظهار داشت: میزان رفع تصرف از اراضی ملی در پنج ماهه نخست سال گذشته بیش از ۲۱۳ هکتار بوده که در پنج ماهه نخست امسال با تلاش‌های انجام شده ۳۰ درصد رشد داشته و به بیش از ۳۰۸ هکتار افزایش یافته است.

دهشیری افزود: ارزش رفع اراضی تصرف شده بیش از ۶ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال عنوان کردکه از این میزان ارزش اراضی مسکن و شهرسازی قریب ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده و مابقی مربوط به منابع طبیعی است.

او ضمن تاکید بر حفظ اراضی ملی و لزوم جدیت دستگاه‌های ذیربط در امر نظارت و پیشگیری از تصرفات در اراضی دولتی و ملی اظهار کرد: صیانت از اراضی ملی و نظارت مستمر در حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی توسط دستگاه‌های متولی مسئله مورد تاکید است.

دهشیری ادامه داد: دستگاه قضایی در امر پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه جدی با فساد و زمین خواری عزم راسخ دارد و در برخورد با متخلفین و مجرمان در چهارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت رفتار خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: مبارزه با فساد و پیشگیری از زمین خواری و تعدی ب بیت المال قطعاً نیازمند مشارکت و همت آحاد جامعه است تا در صورت برخورد با هرگونه از موارد ذکر شده مراتب را جهت بررسی نهاد‌های متولی گزارش نمایند.
تعداد رفع تصرفات در ۵ ماهه سال گذشته ۲۲۷ مورد بوده که در ۵ ماهه سال جاری این تعداد به تعداد ۲۹۵ مورد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۷:۵۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
فکری به حال طرح اقدام ملی مسکن کنید