رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از راه اندازی مرکز مدیریت و ساماندهی خودرو‌های حمل فاضلاب خانگی و صنعتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهرداد سلگی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند، از راه اندازی مرکز مدیریت و ساماندهی خودرو‌های حمل فاضلاب خانگی و صنعتی در این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از معضلات زیست محیطی شهرستان نهاوند تخلیه فاضلاب‌های خانگی توسط خودرو‌های حمل فاضلاب در مزارع کشاورزی، جاده‌ها و رودخانه است که مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کند.

او افزود:راه اندازی مرکز مدیریت خودرو‌های حمل فاضلاب نهاوندکه یکی از معضلات مردم و  اداره محیط زیست  است می‌تواند گره گشا باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوندبیان کرد:علاوه بر این موضوع، عدم شناسایی و ثبت خودرو‌ها جهت ساماندهی و نظارت‌های لازم بر آن‌ها انجام نمی‌شد و تخلفات مختلفی از سوی آن‌ها انجام می‌گیرد.  

سلگی ادامه داد: یکی از معضلات این خودرو‌ها نبود پارکینگ مناسب بود که باعث می‌شد صاحبان این خودرو‌ها خودروی حاوی فاضلاب را در مقابل منزل خود پارک کنند. به این دلیل سازمان حمل‌ونقل بار درون شهری نهاوند و حومه شهرداری نهاوند مکلف است مطابق دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر فعالیت خودرو‌ها، مکانی را برای توقف و پارک این خودرو‌ها ایجاد کند.

او تصریح کرد: در اردیبهشت ماه امسال کارگروه‌ها و جلسات متعددی برای ساماندهی و فعالیت خودرو‌های حمل فاضلاب خانگی برگزارشد ، که خوشبختانه کارگروه پسماند شهرستان مصوباتی داشت که  ساماندهی خودرو‌های حمل فاضلاب ازجمله آن ها است.

مدیر حفاظت محیط زیست نهاوند عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب مطابق مصوبات کارگروه اقدام به انعقاد قرداد با شرکت عصرسلامت نهاوند در جهت ساماندهی و مدیریت پساب‌های خانگی تو سط خودرو‌های حمل فاضلاب در تصفیه خانه نهاوندکرده است.

سلگی افزود:امروز خوشبختانه بعداز گذشت چندین ماه مدیریت خودرو‌های حمل فاضلاب راه اندازی شد و طبق مصوبات کارگروه پسماند و بعداز راه اندازی و ساماندهی خودرو‌های حمل فاضلاب، در صورت عدم کدشناسایی خودرو‌ها و تخلیه غیر مجاز فاضلاب توسط این خودرو‌ها، پلیس راهورو راهنمایی رانندگی نسبت به توقیف و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی اقدام کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.