کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری، ۳۵ طرح اولویت‌دار پژوهشی این استان را از میان ۱۴۵ طرح پیشنهادی انتخاب، بررسی و برای اجرا تعیین کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری در نشستی ۳۵ طرح اولویت‌دار پژوهشی این استان را از میان ۱۴۵ طرح پیشنهادی انتخاب، بررسی و برای اجرا در سال ۱۴۰۰ تعیین کرد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری ۲۱ شهریورماه در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری این استان با بیان اینکه تعریف محور‌های پژوهشی برای جهت‌دهی به طرح‌های پیشنهادی ضروری است، گفت: طرح‌هایی که برای اجرا گزینش و نهایی می‌شود باید به معنای واقعی پژوهشی، کاربردی و قابل سنجش باشند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه طرح‌های میدانی و اثرگذار در اولویت تصویب و اختصاص اعتبار قرار دارند، افزود: لازم است مطالعات پژوهشی به ارائه راهکار‌های عملی منتهی شود تا بتوان با استفاده از این راهکارها، بخشی از مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را رفع کرد و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری را برای آینده در نظر گرفت.

عباسی ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم پژوهشی در چهارمحال و بختیاری نام برد و تصریح کرد: با وجود فراهم شدن امکانات زیرساختی در روستاها، همچنان در برخی مناطق، مهاجرت به شهر‌ها و حاشیه‌نشینی در حال افزایش است که نبود شغل و بیکاری جوانان روستایی را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین علت این مهاجرت‌ها بیان کرد، از این رو اجرای طرح‌های پژوهشی و کاربردی که زمینه را برای توسعه اشتغال در استان فراهم می‌کند باید در راس قرار گیرد.

او بر ادامه اجرای طرح جامع نیاز آبی بخش‌های مختلف استان در حوضه کارون و تکمیل آن تاکید کرد و یادآور شد: این طرح به عنوان یک سند علمی معتبر قابل استناد برای تعیین صحیح حقآبه‌های حوضه آبریز کارون خواهد بود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار