مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد توافق صورت گرفته با ایران امکان نظارت بر برنامه هسته‌ای آن را فراهم می‌آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از دیدار با مقامات کشورمان و امضای توافق با آنان اعلام کرد توافق با تهران امکان نظارت منظم بر برنامه (هسته‌ای) ایران را فراهم می‌کند.

او در ادامه افزود: لازم است با دولت ایران برای بحث درمورد مسائل مهم به گفت‌وگو بنشینیم چراکه ما به کار دیپلماتیک بیشتری در پرونده فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیاز داریم با این حال توافق امروز ما با ایران طولانی‌مدت نیست و نمی‌توانیم مدت آن را تعیین کنیم.

گروسی اضافه کرد: توافق امروز ما با ایران مسیر را برای تلاش‌های دیپلماتیک باز می‌کند. ما تمام تأسیسات ایران را بازرسی خواهیم کرد و همه تجهیزات نظارتی آسیب دیده را جایگزین می‌کنیم، آژانس از همه امکانات فنی برای به دست آوردن اطلاعات نظارتی بر تأسیسات ایران برخوردار است.

گروسی در پایان نیز اعلام کرد بازهم به تهران باز خواهد گشت تا درمورد مسائل مربوط به ذرات اورانیوم با مسئولان کشورمان صحبت کند.

پیش از این هم «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با انتشار پیامی توییتری در واکنش به توافق اخیر میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از آن استقبال کرد.

مورا در ابتدای پیام خود نوشت: «این گامی مثبت در راستای تداوم آگاهی درباره برنامه هسته‌ای ایران است و راه دیپلماسی را باز می‌کند، من از چنین تلاشی قدردانی می‌کنم.»

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شب گذشته (شنبه) به تهران سفر کرد و امروز (یکشنبه) درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مذاکره کرد.

پس از نشست میان این دو مقام ارشد، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در توییتی از موفقیت‌آمیز بودن سفر رافائل گروسی به تهران خبر داد و نوشت: «سفر گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران موفقیت‌آمیز بود. تبریک به ایشان و ایران. شکی نیست که شورای حکام در جلسه خود که روز دوشنبه آغاز می‌شود، از این سفر و این نتایج استقبال خواهد کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
بندازینشون بیرون این ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
منظور گروسی از کار دیپلماتیک جنگ روانی است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۳:۵۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
قابل توجه کسانی که روحانی و رئیسی را مقایسه میکردند . حالا فهمیدین هیچ فرقی با هم ندارن ؟ . هر دو رئیس جمهور مصوبه مجلس رو دور زدن و نه تنها اطلاعات قبلی رو از بین نبردن و دوربین ها رو جمع نکردن بلکه اجازه سرویس و تعویض کارت حافظه دوربینها رو هم دادن . اگر این قدرت مجلسه همون بهتر که درش رو گل بگیرن و بنویسن مجلس در قعر امور است . قیمت اجناس هم که هر لحظه بالاتر میره . ارزش پول ملی هم که کمتر میشه . حتما میگین رئیسی وقت میخواد تا وضع درست بشه منم میگم " شب دراز است و قلندر بیدار" . اگر با شعار دادن و مذاکره بیفایده وضعیت کشورها درست میشد ما بهترین کشور دنیا میشدیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
کاملاً درست است سرنخ اینکار دست واداده هاست و فرقی هم با هم ندارند. کارشون شده فقط بازی دادن مردم و وعده و وعیدهای پوچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اسلامی که گفت ما فقط بحث فنی کردیم و مسایل سیاسی در کار نبوده!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
باید هم توافق بشه ما نه با کسی سر جنگ داریم نه بمب اتمی .اقدامات ما صلح امیز هست هیچ چیزی هم مخفی نیست باید ببینن .ایران و مردم ایران نیاز به ارتباط و تعامل با جامعه جهانی داره .اسلام نوید صلح و دوستی داده نه جنگ .پس منفعت طلب های تحریم الکی جو ندید زیرکانه باید توافق نامه امضا بشه
آخرین اخبار